Nya Shoppingtråden - del 8 - Utbruten från Shoppingtråden - del 8

Ingen shopping iof, än... :p Jag har hittat en väska jag vill ha, med 25% rabatt på åhlens kostar den ändå över 1700kr. Jag tycker det är mycket pengar för en väska, hur ska jag motivera det för mig själv?
(Jag ser inte en väska som en investering)
Hur gör ni? :)
Kommer du använda den länge och mycket? Är den av så bra kvalitet att den är värd pengarna? Är den tillverkad på mer miljövänligt sätt med bra arbetsvillkor för tillverkarna eller är det "fultillverkning" där pengarna går rakt ner i fickan på någon otrevlig typ?

Själv köper jag sällan väskor eller liknande, men de jag köper är ofta dyra. Då är det just mer miljövänligt än "det vanliga" och i många fall med genomgående bättre tillverkning. När det är så, då tycker jag att det är helt ok att det kostar lite mer. Jag köper hellre några få grejer av riktigt bra kvalitet osv än flera "dåliga" saker.
 
Ingen shopping iof, än... :p Jag har hittat en väska jag vill ha, med 25% rabatt på åhlens kostar den ändå över 1700kr. Jag tycker det är mycket pengar för en väska, hur ska jag motivera det för mig själv?
(Jag ser inte en väska som en investering)
Hur gör ni? :)
Klyschigt, men vad brukar man säga? Vi lever bara en gång (Vad vi vet); buy the shoes, eat the cake osv. :up:
 
Klyschigt, men vad brukar man säga? Vi lever bara en gång (Vad vi vet); buy the shoes, eat the cake osv. :up:
@tigerflicka Jag köper gärna dyrare grejer om jag tror det håller längre. Sedan betalar jag gärna mer om det är reko företag o.s.v.
Det är motiverande för mig. Köper man dyrare så motverkar det till viss del slit och släng mentaliteten, hos mig i.a.f.
Kommer du använda den länge och mycket? Är den av så bra kvalitet att den är värd pengarna? Är den tillverkad på mer miljövänligt sätt med bra arbetsvillkor för tillverkarna eller är det "fultillverkning" där pengarna går rakt ner i fickan på någon otrevlig typ?

Själv köper jag sällan väskor eller liknande, men de jag köper är ofta dyra. Då är det just mer miljövänligt än "det vanliga" och i många fall med genomgående bättre tillverkning. När det är så, då tycker jag att det är helt ok att det kostar lite mer. Jag köper hellre några få grejer av riktigt bra kvalitet osv än flera "dåliga" saker.

Ni har kloka argument. 😊
Väskan är i skinn, vilket jag inte har sen tidigare. Tänker att den borde hålla länge och att man ju borde få vad man betalar för.
Klickar nog hem den, så får jag klämma och känna och se om den känns bra.
 
Ni har kloka argument. 😊
Väskan är i skinn, vilket jag inte har sen tidigare. Tänker att den borde hålla länge och att man ju borde få vad man betalar för.
Klickar nog hem den, så får jag klämma och känna och se om den känns bra.
Jag tycker att det värt att betala extra för något med bra kvalitet och som man använder ofta.
1700 kr låter inte så mycket om det är något du kommer använda nästan varje dag.
 
Jag tycker att det värt att betala extra för något med bra kvalitet och som man använder ofta.
1700 kr låter inte så mycket om det är något du kommer använda nästan varje dag.
Nej, det har du rätt i. :)
jag har funderat lite över och fascineras över pengars olika värde/vad som är dyrt och inte.
i vissa fall kan jag bli dumsnål på ett par hundra och i nästa läge glatt kasta ut flera tusen.
Nu är väskan iaf köpt.
 
Jag fick hem ett par skor igår. Inte vilka skor som helst, då de är tänkta att bäras på mitt bröllop den 16 maj :). Köpte ett par skor som jag kan tänka mig att använda som vanliga skor även efter bröllopet.

Ett par Moheda Amanda :love:
amanda.jpg
 
Nej, det har du rätt i. :)
jag har funderat lite över och fascineras över pengars olika värde/vad som är dyrt och inte.
i vissa fall kan jag bli dumsnål på ett par hundra och i nästa läge glatt kasta ut flera tusen.
Nu är väskan iaf köpt.
Sant, man kan fundera massor på ett mindre köp på par hundringar upp till en tusenlapp.
Men sen har jag utan att funderat så mycket köpt prylar för 10 000-tals kronor. Men då är det till intressen som jag tycker är väl spenderade pengar.
 
Nej, det har du rätt i. :)
jag har funderat lite över och fascineras över pengars olika värde/vad som är dyrt och inte.
i vissa fall kan jag bli dumsnål på ett par hundra och i nästa läge glatt kasta ut flera tusen.
Nu är väskan iaf köpt.

Känner igen mig!

Men som flera andra skrivit, att räkna ppa (pris per användning) tycker jag är bra!

Jag kände t ex så (ännu mer) förr när jag köpte joggingskor, de kostar typ 1600:-, men då har jag ju dem sen i flera år och de ger mig hälsa och upplevelser!
 
Drog till med en rejäl beställning förra fredagen :angel::D och idag kom de! :bump:
450181a.jpg
450181b.jpg

Först en skjorta som jag tog den absolut största storleken på (5XL :eek:) och tänkte sedan att den var nog för stor, men den passade perfekt. Inte så bra för min självkänsla :angel: men den är fin! Och går att ha på jobbet tänkte jag :love::up: (Plus så märkte jag att storlekarna är väldigt varierande på sidan jag beställde från, så det tröstade mig :p)
447172a.jpg

Denna kunde jag inte låta bli när jag fick syn på den! :D:love::love::love: Teckningen på den är från när man skulle börja på Lejonkungen som film och artister fick teckna på olika koncept, jag kände igen den genast. Lejonkungen är egentligen inte någon favortfilm från när jag var liten men timon och pumba..! :D:love: Och så är den vansinnigt skön! 120% nöjd!
448565a.jpg

Denna kunde jag inte heller låta bli :D:D:love::love:
450873a.jpg

Leggins :love: jag hade redan ett par likadana med rosor som mönster och dessa var likadana, såå mjuka :love:
311840a-emp.jpg

Inte samma material som ovan så jag var lite osäker, men jag behövde något mera enfärgat.
350407a-emp.jpg

Tröja, kanske lite väl stor men skönt med något stort tänkte jag :D
Dessa ska jag behålla alltså :angel:
 
Dessa beställde jag också men ska skickas tillbaka.
385034a.jpg

Denna hade jag tänkt ha mera som något att sova i men den var tok för liten för det och så tänkte jag om jag skulle vilja ta på den när jag plockade den ur garderoben och spontant tänkte nej. Så den får åka tillbaka. Men den var rolig så jag kunde inte låta bli att prova den iallafall :D
358972a-emp.jpg

Denna provade jag men den var inte värd sitt pris! :down: Inte särskilt skönt material och liten för sin stora storlek.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 769
Senast: Buzzter
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 800
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 715
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 953
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp