Nya Shoppingtråden - del 8 - Utbruten från Shoppingtråden - del 8

Jag är sugen på något av ull/ylle också, då jag kommer ihåg hur en ullmantel värmde mig så bra under en kväll under medeltidsveckan. Men jag skulle vilja ha något mantelliknande, utan att det ser ut som att jag gått vilse från något lajv 😅🤔
 
Jag är sugen på något av ull/ylle också, då jag kommer ihåg hur en ullmantel värmde mig så bra under en kväll under medeltidsveckan. Men jag skulle vilja ha något mantelliknande, utan att det ser ut som att jag gått vilse från något lajv 😅🤔


Jag köpte en ull cape för ett tag sedan! :D Men om du vill ge dig på dig att sy, så finns det ett mönster på en cape ifrån 1910 som är jättefin!
cgykjkc0q4q41.jpg
 
Jag köpte en ull cape för ett tag sedan! :D Men om du vill ge dig på dig att sy, så finns det ett mönster på en cape ifrån 1910 som är jättefin!
Är inte cape vanligen rätt korta? Jag skulle gärna vilja ha något som täcker en bra bit av benen också.
 
Den här kanske inte skulle se så dum ut.
kappa-enya-ylle.jpg

Vad tror ni om man skulle gå ute i stan med moderna kläder under? 🤔
 
Jag fick hem mina "sommarbyxor" idag. De har luffat runt i Europas postbilar i ett par månader. Det är en modell jag inte alls är van vid och de är kraftigare i tyget än vad jag trodde. Men jag gillar dem. Frågan är nu vad tusan man har för skor till? Barfota och tunna tygskor går ju utmärkt, men den säsongen är ju förbi... Ska jag vänta till nästa år (alternativt frysa) eller finns det annat som kan funka? Det är dragskon i bensluten som gör mig villrådig.

20200910_192630.jpg


Ursäkta den märkliga bilden. Spegelns normala plats är i en hall utan belysning ...
 
Jag är sugen på något av ull/ylle också, då jag kommer ihåg hur en ullmantel värmde mig så bra under en kväll under medeltidsveckan. Men jag skulle vilja ha något mantelliknande, utan att det ser ut som att jag gått vilse från något lajv 😅🤔
Alltså en av sorgerna i mitt liv är ju att jag inte får gå runt och se ut typ såhär
pp.JPG

Fast gärna lite tjockare och nån mörkare färg och lite pälskant och tänk lite som night's watch i game of thrones :D
 
Mitt senaste köp är nya fritidsbyxor. Har ett par likadana sen innan men pga bor i dom så är dom utslitna så nya behövdes. Modellen var lite om gjord, till det bättre enligt mig, men som långbent och hyfsat smal så är det svårt att hitta exakt rätt storlek. Dom är lite stora midjan åt mig men perfekta annars, så jag får vänja mig vid att ha skärp helt enkelt :p
Skärmklipp.PNG
 
Mitt senaste köp är nya fritidsbyxor. Har ett par likadana sen innan men pga bor i dom så är dom utslitna så nya behövdes. Modellen var lite om gjord, till det bättre enligt mig, men som långbent och hyfsat smal så är det svårt att hitta exakt rätt storlek. Dom är lite stora midjan åt mig men perfekta annars, så jag får vänja mig vid att ha skärp helt enkelt :p
Visa bifogad fil 57052

Tvärtom är svårt också (kort och tjock) 🤣
 
Ja jag har alltid svårt att hitta byxor som sitter perfekt 😅 Har grova ben också så det blir gärna tajt i benen och stort i midjan. Ridbyxor är nästan hopplöst...

Och jag drömmer om att kunna ha fritidsbyxor... men min kroppsform vill inte det 😅 kan knappt hitta jeans eller vanliga byxor, man ska tydligen inte ha rumpa där jag har den och inte ha lår och hmm inte vara rak i midjan!
 
Och jag drömmer om att kunna ha fritidsbyxor... men min kroppsform vill inte det 😅 kan knappt hitta jeans eller vanliga byxor, man ska tydligen inte ha rumpa där jag har den och inte ha lår och hmm inte vara rak i midjan!

Tänk att det ska vara så svårt med byxor 😂 Jag har nyligen hittat ett par ridbyxor som sitter perfekt! Nog de första i mitt liv och jag har ridit aktivt i 25 år typ. De flesta är alldeles för trånga i benen och går jag då upp en storlek blir de för stora i midjan....
 
Jag fick hem mina "sommarbyxor" idag. De har luffat runt i Europas postbilar i ett par månader. Det är en modell jag inte alls är van vid och de är kraftigare i tyget än vad jag trodde. Men jag gillar dem. Frågan är nu vad tusan man har för skor till? Barfota och tunna tygskor går ju utmärkt, men den säsongen är ju förbi... Ska jag vänta till nästa år (alternativt frysa) eller finns det annat som kan funka? Det är dragskon i bensluten som gör mig villrådig.

Visa bifogad fil 57035

Ursäkta den märkliga bilden. Spegelns normala plats är i en hall utan belysning ...
Nu är jag definitivt inte bra på det här med styling, men spontant tänker jag att ett par lite finare sneakers (alltså i typ läder/mocka, inte gympaskor som så) skulle kunna funka?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 750
Senast: Buzzter
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 905
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp