Nya Shoppingtråden - del 8 - Utbruten från Shoppingtråden - del 8

@Lovisaleonora Kort bil och köket bakom sittplatsen blir en hård nöt att knäcka (om du med kort bil menar under 6 m). Vår plåtis är 640 lång. Har inte sett ngn annat än med köket på sidan. Bra dusch i vår bil men höga sängar = stort garage ,vilket vi ville ha. Pilotstolar, check på det också. :)
Hoppas du hittar vad du söker!
Vad är en plåtis? Jag är också husbilssugen!
 
Vad är en plåtis? Jag är också husbilssugen!
En plåtis är i princip en inredd skåpbil för två personer (en del har fler bäddar men då blir det jättetrångt). Plåtisar är oftast en Fiat ducato, 540, 600 eller 640 cm lång. Fördelen med dem är bl a att de är smidiga att köra.

Vanliga husbilar är ofta i princip en inredd låda på ett lastbilschassi (som också ofta är Fiat...).De är då ofta längre och ffa bredare - och bekvämare pga mer plats.

Sen finns det förstås stooora husbilar à la buss men det är ngt helt annat.
 
2019-HOBBY-Vantana-K65-Es.jpg

@Koltrast En plåtis! :)
 
En plåtis är i princip en inredd skåpbil för två personer (en del har fler bäddar men då blir det jättetrångt). Plåtisar är oftast en Fiat ducato, 540, 600 eller 640 cm lång. Fördelen med dem är bl a att de är smidiga att köra.

Vanliga husbilar är ofta i princip en inredd låda på ett lastbilschassi (som också ofta är Fiat...).De är då ofta längre och ffa bredare - och bekvämare pga mer plats.

Sen finns det förstås stooora husbilar à la buss men det är ngt helt annat.
Ahaaa! Tack snälla för att du förtydligade.
 
Så jäkla nöjd! Hittade tidigare i veckan ett par träningstights som jag verkligen skulle behöva i vinter, ett par i softshell. De var dock svindyra(!) och jag tänkte att tja, dyker de upp på rea så köper jag.

Nu hittade jag dem för nästan halva priset :D Beställde såklart direkt. Hoppas nu bara att de är lika bra på riktigt som de verkar vara!
kari-traa-toril-tights-black.jpg
 
Så jäkla nöjd! Hittade tidigare i veckan ett par träningstights som jag verkligen skulle behöva i vinter, ett par i softshell. De var dock svindyra(!) och jag tänkte att tja, dyker de upp på rea så köper jag.

Nu hittade jag dem för nästan halva priset :D Beställde såklart direkt. Hoppas nu bara att de är lika bra på riktigt som de verkar vara!
kari-traa-toril-tights-black.jpg
Kan berätta att de är SMÅ i storleken :grin:
Enligt storlekstabellen för tights från just det märket så låg jag mitt mellan storlek xs och s. Jag mätte noga. Köpte i s och tänkte "bättre att de är lite stora, så kanske de blir varmare". Tja. Jag kommer knappt i dem. Det går. Men det är preciiiiis. Hade jag vetat det så skulle jag nog köpt en storlek större (men det är inte tillräckligt störande för att jag ska orka med trasslet att byta nu, dessutom är jag för stunden något större än vanligt pga extremt godisintag senaste tiden och räknar med att ändra det typ.. nu).
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 750
Senast: Buzzter
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 329
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 905
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp