Nya Shoppingtråden - del 8 - Utbruten från Shoppingtråden - del 8

Ja, jag gillar just passformen och "rörelsefriheten". Kan inte använda "vanliga" jackor alls längre, väljer alltid sport- eller friluftsmärken just pga det.

Aha, trist att det var dun. Den är väldigt fin!
Jag har också sett det som en nackdel med dun, och har tidigare inte köpt något med dun. Men, eftersom Bergans skriver såhär på sin hemsida så kändes det ändå ok att köpa den:
"Inom dunproduktionen har vi länge arbetat för att säkerställa att djuren får en human behandling. Vi garanterar att metoder som plockning av levande djur och tvångsmatning inte förekommer, samt att dunet är en restprodukt från matproduktion.

2016 fortsätter vi arbetet med att alla dunprodukter från Bergans endast innehåller dun som har certifierats enligt de stränga kraven i RDS-standarden (Responsible Down Standard). Det innebär att varje led i produktionen granskas, från gårdarna till vårt lager, så att vi får full spårbarhet av varifrån dunet kommer.Vi vill att konsumenterna ska känna sig säkra på att våra produkter håller dem varma och att produkterna har tillverkats på ett etiskt försvarbart sätt."
 
Jag har också sett det som en nackdel med dun, och har tidigare inte köpt något med dun. Men, eftersom Bergans skriver såhär på sin hemsida så kändes det ändå ok att köpa den:
"Inom dunproduktionen har vi länge arbetat för att säkerställa att djuren får en human behandling. Vi garanterar att metoder som plockning av levande djur och tvångsmatning inte förekommer, samt att dunet är en restprodukt från matproduktion.

2016 fortsätter vi arbetet med att alla dunprodukter från Bergans endast innehåller dun som har certifierats enligt de stränga kraven i RDS-standarden (Responsible Down Standard). Det innebär att varje led i produktionen granskas, från gårdarna till vårt lager, så att vi får full spårbarhet av varifrån dunet kommer.Vi vill att konsumenterna ska känna sig säkra på att våra produkter håller dem varma och att produkterna har tillverkats på ett etiskt försvarbart sätt."

Ja, jag vill inte starta nån dun-diskussion här :D. Menade mer trist eftersom det inte är ett alternativ för mig oavsett var dunet kommer ifrån. De har en del fejkdun, bl.a. i en fodrad skidjacka som jag vill ha :love:.
 
Ja, jag vill inte starta nån dun-diskussion här :D. Menade mer trist eftersom det inte är ett alternativ för mig oavsett var dunet kommer ifrån. De har en del fejkdun, bl.a. i en fodrad skidjacka som jag vill ha :love:.

Har du kollat Marmot och Patagonias fejkdun? Jag har en från Marmot som arbetsjacka (Solaris heter den nu, jag köpte den för många år sedan) som är vansinnigt trevlig.
 
Har du kollat Marmot och Patagonias fejkdun? Jag har en från Marmot som arbetsjacka (Solaris heter den nu, jag köpte den för många år sedan) som är vansinnigt trevlig.
Jag är skeptisk till Marmot efter en regnjacka som började "smula" (alltså innertyget lossnade i smulor) efter nåt halvår :down:. Borde ha gått tillbaka med den, var ju ingen 300 kronors jacka liksom. Har sett att fler och fler satsar på fejkdun, men har lite dålig koll på Patagonias jackor.
 
Jag är skeptisk till Marmot efter en regnjacka som började "smula" (alltså innertyget lossnade i smulor) efter nåt halvår :down:. Borde ha gått tillbaka med den, var ju ingen 300 kronors jacka liksom. Har sett att fler och fler satsar på fejkdun, men har lite dålig koll på Patagonias jackor.

Det var konstigt, allt jag har från Marmot har hållit väldigt bra. Fejkdunjackan är en del av ett set, det är byxor till också, och även de har hållit bra. De är som sagt mina arbetskläder så de får ordentligt med stryk :D
 
Kansas_Lady_GTX_2891-15_1.jpg


:love: Älskar dem! Känns så himla bekväma och stadiga. Hello naturvandringar här kommer jag!

Ha! Skaffade ett par identiska typ veckan innan jag stukade ena foten i slutet på november, så jag har kunnat testa dem på riktigt först nu över julhelgerna - men är också jättenöjd!
 
Råkade snubbla över ett par Lundhagsbyxor på rea idag... I en jättefin(!) färg som jag inte sett förut på byxorna i dammodell. Var tvungen att prova dem och det fanns ett enda par kvar i min storlek, i utgående modell och de var extremt bekväma.

Sååå... Nu måste jag sälja åtminstone ett par friluftsbyxor. Jag börjar få lite väl många sådana här hemma :angel:
 
Råkade snubbla över ett par Lundhagsbyxor på rea idag... I en jättefin(!) färg som jag inte sett förut på byxorna i dammodell. Var tvungen att prova dem och det fanns ett enda par kvar i min storlek, i utgående modell och de var extremt bekväma.

Sååå... Nu måste jag sälja åtminstone ett par friluftsbyxor. Jag börjar få lite väl många sådana här hemma :angel:

Nä, de går alltid åt :D
 
Nä, de går alltid åt :D
Alltså... Jag har nu 4st från Fritidsfabriken, och så nu ett par Lundhags... Två av de jag har från Fritidsfabriken är dessutom helt i stretch och därmed mycket bekvämare än de andra två jag har därifrån som bara har stretch på knän och rumpa, så då blir det att jag använder de i stretch hela tiden... Nåja. Har lagt ut annons nu på två facebookgrupper för hundägare här i kommunen, tänkte börja med att kolla om någon i närheten är intresserad :)
 
Kors i taket! Var på stan med mamma idag och jag köpte mig faktiskt en ny (98% av mina kläder är second hand) tröja! På rea och jag har spanat in den ett tag, men nu gjorde jag slag i saken med mormors julklapps-slant i fickan :).

Den ser mer knallgul ut på bild än IRL, den är liiite åt det gulgröna hållet egentligen. Gult känns glatt!
 

Bifogade filer

  • 20190118_182703.jpg
    20190118_182703.jpg
    199,2 KB · Visningar: 167
Någon som shoppat bh:ar från Asos? Har de varit bra? Som andra bh:ar i storleken?

Alla bh:ar jag har just nu köpte jag i Portugal förra sommaren och de är jättebra, men har blivit lite stora då jag gått ner i vikt. De är 70b, så tänkte prova 65b nu och det var lite knivigt att hitta, men hittade några på Asos...
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 748
Senast: Buzzter
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 304
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 411
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 904
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp