Nya Shoppingtråden - del 8 - Utbruten från Shoppingtråden - del 8

Någon som shoppat bh:ar från Asos? Har de varit bra? Som andra bh:ar i storleken?

Alla bh:ar jag har just nu köpte jag i Portugal förra sommaren och de är jättebra, men har blivit lite stora då jag gått ner i vikt. De är 70b, så tänkte prova 65b nu och det var lite knivigt att hitta, men hittade några på Asos...
Jag har shoppat på Asos. Har gått jättebra. Storlekarna vågar jag dock inte uttala mig om riktigt, beror ju på vilket märke osv. Tänk dock på att även själva kupan är mindre i en 65b jämfört med en 70b!
 
Jag fick ett presentkort på Hööks av jobbet i 30 årspresent så jag la en beställning på nya tävlingskavaj och nya vita ridbyxor och en gosig tröja:banana:
Har även shoppat till barnen. Overall till en av dom (fick ny overall inför vintern och den är helt utsliten och olagbar i baken nu...) och mössa+vantar till båda.
Även shoppat lite hudvårdprodukter och hårkur från Lyko :love:
 
Jag har shoppat på Asos. Har gått jättebra. Storlekarna vågar jag dock inte uttala mig om riktigt, beror ju på vilket märke osv. Tänk dock på att även själva kupan är mindre i en 65b jämfört med en 70b!

Tack för svaret! Hmm.. jo, fast det borde väl vara den storleken jag ska prova nu, så blir det väl? Jag tror de hade fri frakt och retur på Asos? Fast det är ju lite krångligt i vilket fall att skicka tillbaka och hålla på eller beställa flera olika storlekar.. men är kanske det jag får göra. Jag vill inte ha bygellösa bhar/bh-toppar.
 
Jag behöver hjälp buke!
Min favoritbh är så slut att den hänger löst utanpå kroppen, så funktionen är lika med noll. Jag har rätt specifika krav, någon som råkar ha tips? Jag har koll på Lindex, hm, Kappahl, Nelly.

Bygellös. halterneck-BH med knäppning fram. Inget man ska jävlas med och dra över huvudet, jag fastnar bara. :rofl:

Den här är väldigt nära, onödigt mycket spets bara. Jag har små bröst, så inget större behov av stöd. Helst svart eller vit, utan extra snören överallt, det är tydligen inne nu :laugh:
Screenshot_20190201-110627.jpg
 
Tack för svaret! Hmm.. jo, fast det borde väl vara den storleken jag ska prova nu, så blir det väl? Jag tror de hade fri frakt och retur på Asos? Fast det är ju lite krångligt i vilket fall att skicka tillbaka och hålla på eller beställa flera olika storlekar.. men är kanske det jag får göra. Jag vill inte ha bygellösa bhar/bh-toppar.
Det beror ju på hur mycket för stor de du har nu är. När jag behövt mindre bh pga viktnedgång så har jag först bara behövt mindre omkrets men lika stor kupa, vilket gjort att jag fått ta en "större" kupa och mindre omkrets för att få det rätt. Först när jag gått ner ganska mycket i vikt så har jag behövt minska även kupan, men ja, sådant är ju olika från person till person hur kroppen ändras.
 
Har shoppat ett till underställ i merinoull. Det visade sig att det jag köpte förut passade min frusna mor bättre än mig, så tja, hon fick det. Nu tog jag mig istället till Bergans outletbutik och kom ut med ett som sitter ungefär en miljard gånger bättre och är mycket skönare på alla sätt och vis. Jag fullständigt älskar det!

Egentligen är jag inte så förtjust i brunt, men det var lite ont om underställ i rätt storlek så det fick bli som det blev.
8963-LC.jpg


8965-LC.jpg
 
Shoppat brallor från Revolution Race på fritidsfabrikens rea. Klickade hem fyra par, men har för avsikt att behålla max två.
😁
Ska bli spännande att se om några passar. Fyra olika modeller så någon borde funka kan jag tycka.
 
Jag behöver hjälp buke!
Min favoritbh är så slut att den hänger löst utanpå kroppen, så funktionen är lika med noll. Jag har rätt specifika krav, någon som råkar ha tips? Jag har koll på Lindex, hm, Kappahl, Nelly.

Bygellös. halterneck-BH med knäppning fram. Inget man ska jävlas med och dra över huvudet, jag fastnar bara. :rofl:

Den här är väldigt nära, onödigt mycket spets bara. Jag har små bröst, så inget större behov av stöd. Helst svart eller vit, utan extra snören överallt, det är tydligen inne nu :laugh:
Visa bifogad fil 24732

Kollat Hunkemöller eller Twilfit? :)
 
Kollat en snabbis på Twilfit, ska kika på hunkemöller, tack!
Gav upp lite och beställde en "vanlig" bygellös Calvin Klein, vi får se om den suger :D

Jag hade tidigare samma krav som du, förutom frontknäppningen. Men efter att ha provat Hunkemöllers spetsbygelbh (alltså enbart tunn spets i kupan) är jag helt såld på den modellen.
Bara ett tips :)
 
Ser fram mot recension! Jag är sådär nyfiket skeptisk mot/på de byxorna.. :cautious::p
Det var jag med, tills jag köpte några och blev förtjust :p Fast de första jag köpte använder jag sällan nu, för de jag köpte senare var ännu bekvämare och då använder jag bara dem... Men för första gången nästan någonsin så kan jag iaf ha byxor och tycka att det är bekvämt.
 
Det var jag med, tills jag köpte några och blev förtjust :p Fast de första jag köpte använder jag sällan nu, för de jag köpte senare var ännu bekvämare och då använder jag bara dem... Men för första gången nästan någonsin så kan jag iaf ha byxor och tycka att det är bekvämt.

Det låter ju lovande! Vilken modell?

Lovar att recensera flitigt! Kan tillochmed fota för ökad tydlighet? 😁 Glider runt i makens Nordwand PRO eftersom de är för små för honom. Funkar bra iaf!

Ja! Bild är ett måste 😄👍
 
Det låter ju lovande! Vilken modell?
Nordvand var de första jag köpte. De är bekväma, ganska tjockt tyg tycker jag, men inte så att det på något sätt stör.

Mina favoriter är silence pro pants, för att de är helt i stretch. De är dessutom helt vindtäta och vattentäta, vilket inte nordvand är. Så trots att de är tunnare och helt i stretch upplever jag dem som varmare än nordvand. Jag har ett par med avtagbara ben och ett par vanliga och använder sällan andra byxor (är dock förtjust i ett par vanliga lundhagsbyxor som jag har också). De fungerar perfekt när det är "varmt" ute (som idag, 6 plusgrader) och jag har haft dem när det varit ner till -15, men då med ett underställ under. Fungerar när jag sitter på knä i snön för att fotografera hundarna, när jag cyklar, när jag går och handlar...
 
Lovar att recensera flitigt! Kan tillochmed fota för ökad tydlighet? 😁 Glider runt i makens Nordwand PRO eftersom de är för små för honom. Funkar bra iaf!
Var beredd på att dam-modellen av byxan sitter ganska mycket tighare, och att byxorna kan vara lite olika stora även om man köper flera par av samma modell i samma storlek.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 750
Senast: Buzzter
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 311
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 412
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 904
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp