Nya sommarglassar!

Red_Chili

Trådstartare
Igår när jag traskade runt i mataffären fick jag syn på en ny glass, nämligen smaken "kladdkaka" från SIA-glass. "Chokladgräddglass med bitar av kladdkaka." skriver de på sin hemsida och jag kan inte låta bli att fundera på om den då påminner om Ben & Jerrys brownie-glass... Blev dock inget köp, den här gången. Lite för lång resväg hem för att glassen skulle klara sig :p

Har ni sett några spännande glassar som är nya för den här sommaren (eller åtminstone nya för i år)? Någon som ni måste prova? Någon som ni har provat och vad tyckte ni i så fall?

Glass, glass, glass, jag vill ha glass :D
 
Sia glassen är god, men förväntar du dig bj kommer du bli besviken, för bitarna i den är snarare smulor... Väldigt små. Men som sagt, smaken är det inget fel på. Och den är ju betydligt billigare. :)
 
Kommer inte ihåg vad den heter nu, men smakade en sjukt god glass tidigare i sommar.
Det var en Magnum, som skulle smaka kaffe. Det gjorde den inte, däremot väldigt "djup" mörk choklad :love:
 
@Emor har helt rätt. Detsamma gäller Kakdegsglassen från Sia. Sia har däremot en Polkaglass som är utsökt.
Just nu äter jag i övrigt gärna Häagen-Dazs Chocolate Salted Caramel men vill jag ha något billigare så är Alvestaglass bra: Marängswiss och Cocobello.
 
Ah. De har ju flera ställen här i Götet och jag var på ett av dem förra veckan. Smakade en glass med chili och saltlakrits. SÅ JÄVLA GOD! :D

Finns på Willys, under 20 kr för en burk!

product-50068.png
 
Alvestaglass är min favvis. Strutglass så är Cornetto peanut butter love mumsig! Ny för i år tror jag.
 
Nån som kommer ihåg en magnumglass som fanns förr som hade 2 chokladöverdrag och mellan de var det nån sorts kolafyllning eller nått? Åååh va god den var!! :d
 
Testade Cornetto Peanut Butter på fikat idag, DISS :down: I chokladlagret överst var det lite nötbitar, men glassen smakade ingenting av jordnötssmör. I ett blindtest hade jag aldrig gissat rätt smak.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 254
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 342
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 463
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 182
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp