Nya stallskor!

Y

yez

Jag blir galen! Jag kan tydligen inte använda skor! Alla min skor går sönder på en gång! :mad:
Vad har ni för stallskor? Vet ni några hållbara? :confused:
 
Ridskor går sönder. Dom som håller hyffsat är gortexkängor och skoterskor.
Easy Rider är sköna men går sönder. Ridstövlar håller, men är osköna. Dojjan pajjar i fodret och är breda. Joddarna pajjade i sulan andra gången jag använde dom :mad:

MAn får shoppa dom billiga så kan man köpa nya ofta=) FAst det jobbiga är att dom blir skönare och skönare ju mer man använder dom :love: (och trasgare och trasigare)
 
jag använder Easy Rider,som är sköna,jag har haft dom sen i september och dom har hållt..
sen har jag joddpuhrs(stavning?)..håller viserligen bra men är obekväma..!
sen har man ju vanliga ridstövlar..fast dom använder jag mest på tävling och så...(vid "finare" tillfällen)
 
Jag hade ett par Roping Country farmer stallskor. De är ju ganska dyra så jag hade tänkt att de skulle hålla ett tag, men icke! :mad:
Har också använt vanliga gympadojor men det fungar inte nu när det är så lerigt! :crazy:
Vad skulle ni köpa för skor?
 
Tank pa att gora rent skorna ofta sa att inte skiten frater sonder dom sa fort, stall skor lever ett hart liv med allt spring i boxar och pa godselstackar.
 
Jag har ett par Blundstone Jodhpurs som bara blir bättre och skönare ju längre tid man har på sig dom!
Är med stålhätta och kostade ca 900:-
 
har ett par Victor Brutes Jodphurs köpte dem -99 för ca 1000:- och dom är hela än..dock några sprickor i lädret (dålig på att smörja) men dom är fortfarande hela och brukbara. dom rekommenderar jag verkligen!
 
ja har alla möjliga:
-två par easy rider(båda sönder såklart :angel:)
-ett par jodphur som jag inte tror är så hållbara...
-graninge, kassa! lagat dom flera ggr. :mad:
-mountainhorse :love: jätte sköna kängor, lättskötta. hållbara och inte klumpiga! tycker du ska köpa sånna..
 
Jag använder Hööks jodphurs med stålhätta och de funkar bra för mig, lätta att hålla rena och så.. Hållbara än så länge.
 
Mina sprack efter att jag användet dem en månad, trots att jag smörjde dem! *suck*
Kanske hittade jag ett par måndagsexemplar! Är bra på att hitta sådana! :crazy:
 
vilken typ av sko var det från mountainhorse, vad heter den?
Hur är dom att göra rent?
Tycker det är jättesvårt nu när det är lagom lerigt och när man inte vill stinka dynga om skorna!
Köpte mig ett par billiga gummiridstövlar nu när mina vanliga gummistövlar gått sönder. Dom kan man ju spola av och hålla frächa i alla fall.
Men på sommaren då det är varmt om fossingarna är det värre.
 
De har jag med, men nu ÄR de trasiga. Men det tog 4 år eller nåt, så det får väl vara godkänt. ;)

Ska köpa på Hööks igen, har inte råd att lägga mer än 500:, och egentligen inte ens det... :smirk:
 
Blundstone och Ariat är :love: . Visserligen dyra men håller jättebra.
 
Jag köpte dom här skorna på Hööks och dom e jätte bra tycker jag, inte så dyra heller och dom funkar väldigt bra att rida i oxå. Kostar 499kr och det är stålhätta i dom.

{99ac489e-dc66-404d-beb3-f28801d2d342}.jpg
 
ingen aning :crazy: vad modellen heter... men de är svarta av läder som man kan smörja(de gör ja iaf) kanske inte dom bästa i leriga hagar, fast ja använder dom där också.. dom ger bra stöd och håller sig fräsha trots att ja gått i dom i två år och håller formen bra. något varma på sommaren kanske de är den ända dåliga.
 
Jag har haft Easy rider och liknande modeller, de flesta har
hållt i åtminstone ca 2 års tid. Men jag har hellre ett par
lite slitna och äldre skor eller allra helst ett par stövlar
vid den värsta skitgöran och då det är som kletigast och
geggigast ute.

Använder endast skor då det är någerlunda torrt ute. Sedan
så brukar man ju få se efter dom så att de sköts rätt.

Men jag är inne på att nu införskaffa mig ett par jodphurs
för jag tror att de är mer hållbara än ett par skor. Tänkte
försöka införskaffa typ Blundstone el. liknande.

Men mina sista ridskor var ett par MH med sporrhållare på,
minns dock inte märket. De var lika hela i slutet som då
jag hade köpt dem (ca 2 år innan), men de var dock ngt obekäma och "hårda". De höll, men dock verkar de vara spårlöst försvunna..?
 

Liknande trådar

Utrustning Använder ni ridstrumpor? Är det bara jag som blir halvt galen på att det knappt går att hitta ridstrumpor i bomull längre? Endast...
2
Svar
22
· Visningar
923
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 481
Senast: Badger
·
Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att...
2
Svar
21
· Visningar
1 548
Senast: kurakosz
·
Kläder & Bli fin Jag fick tag på ett par helt underbara skor till mycket bra pris häromdagen 😍 Problemet är att de börjar skava redan efter ett par...
Svar
10
· Visningar
890
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp