Bukefalos 28 år!

Nya stigbyglar

Nominous

Trådstartare
Nu ska jag äntligen köpa min efterlängtade dressyrsadel!! :banana: Hoppryttare som jag är så vill jag ha lite råd ang vad det finns för trevliga stigbyglar som matchar min nya sadel. :D
Är lite sugen på att ha sprenger till denna med, älskar mina BB som jag har på hoppen men de känns inte speciellt dressyr. Så kanske det blir vanliga sprenger 4 ledade med svart gummi.

Men, vad har ni för trevliga stigbyglar till era sadlar och vad är dressyr inom stigbygelvärlden för er?? :D Ge mig lite insperation :love:

Har inge problem med knän eller liknande som gör att jag MÅSTE ha dämpanade stigbyglar. Men BB är förbannat sköna! Och snygga :angel: tycker jag. :p
 
Sv: Nya stigbyglar

Jag har kwikout-stigbyglar på min dressyrsadel. Jag gillar stilrent och enkelt, och så kan man använda något roligare schabrak utan att det blir för mycket "julgran" av det hela.
 
Sv: Nya stigbyglar

Mmm håller med lite där faktiskt. För annars utom sprenger (ej BB) så är det Stübbens jag gillar bäst tror jag. De är raka och diskreta och faktiskt snygga.

Dessa
510164_01.jpg
 
Sv: Nya stigbyglar

Jag gillar verkligen inte de billigare typen som dessa
stigbyglar_87750084.jpg

som faller ihop upptill och har breda sidor ner till :crazy:
 
Sv: Nya stigbyglar

Jag har vanliga sprenger på min sadel just nu. Men ska nog inhandla ett par silvriga jin. Gillar inte allt de klassiska som kommer med dressyren, vi får in lite hopputrustning i det hela ;)
 
Sv: Nya stigbyglar

Jag har vanliga sprenger på min sadel just nu. Men ska nog inhandla ett par silvriga jin. Gillar inte allt de klassiska som kommer med dressyren, vi får in lite hopputrustning i det hela ;)

Med vanliga sprenger så menar du dessa??
Sprenger_ledad_stigbygel_214.jpg


Men :o dressyr ska väl vara klassiskt?? Eller?? :D:p
 
Sv: Nya stigbyglar

Yess sånna har jag nu. Vem har sagt att dressyren måste vara klassisk x)
Vi vill sticka ut lite på de få sätt som går :D
 
Sv: Nya stigbyglar

Men nu är det ju så "inne" att "sticka ut" inom dressyren så ingen bryr ju sig om nån har rosa schabrak och konstiga stigbyglar :p
 
Sv: Nya stigbyglar

Jag har vippstigbyglar från Prestige på min dressyrsadel. De går bara att vippa på ett håll och det är typ "fjädervippar" för de liksom fjädrar tillbaka uppåt. Förklarar som en kråka, men någon kanske förstår?!?! :o;)

Jag hänger inte upp mig speciellt på hur de ser ut, själv hade jag nog haft bow-balance eller den andra varianten från sprenger med svart gummi. Jag gillar helt klart de flexibla stigbyglarna. Jag hade ALDRIG skaffat några i nån annanrlunda färg eller övrigt, vill ändå ha det något sånär stilrent, men det är ju bara jag ;):idea:

Har ingen bild på bara stigbyglarna, men man ser ju ändå lite....
14786839.jpg
 
Sv: Nya stigbyglar

Men nu är det ju så "inne" att "sticka ut" inom dressyren så ingen bryr ju sig om nån har rosa schabrak och konstiga stigbyglar :p

Hahaha och jag vill att dressyren ska vara stilrent och snyggt. Inge skrot och tjaffs :D

Yess sånna har jag nu. Vem har sagt att dressyren måste vara klassisk x)
Vi vill sticka ut lite på de få sätt som går :D

Men min häst sköter det genom att vara skäck, så då kan resten få vara stilrent och klassiskt :angel::p

Jag har vippstigbyglar från Prestige på min dressyrsadel. De går bara att vippa på ett håll och det är typ "fjädervippar" för de liksom fjädrar tillbaka uppåt. Förklarar som en kråka, men någon kanske förstår?!?!

Jag hänger inte upp mig speciellt på hur de ser ut, själv hade jag nog haft bow-balance eller den andra varianten från sprenger med svart gummi. Jag gillar helt klart de flexibla stigbyglarna. Jag hade ALDRIG skaffat några i nån annanrlunda färg eller övrigt, vill ändå ha det något sånär stilrent, men det är ju bara jag ;)

Jag gillar också flexibla stigbyglar. Bara älskar mina BB. De är grymt sköna. Vette tusan om jag kommer klara mig utan dem. Innan jag skaffade dem hade jag väldans problem med att jag tappar stigbyglarna 400 gånger per ridtur. Det händer inte idag med BB. Sen är de så sköna då det är bred platta på dem. Så svaret kanske ligger där, jag vågar kanske inte byta bort dem?? :o:p

Nä och jag vill åxå ha klassisk och stilren utrustning i dressyren. I hoppningen kan jag spöka ut mig om jag vill. Men dressyrutrustningen ska vara snygg och enkel. Som sagt, min häst sköter ''sticka ut''andet ganska bra själv :D

Är de nån som vet om vanliga ledade sprenger har lika bred platta som på BB?
 
Sv: Nya stigbyglar

Har nu funderat och det står nog mellan;

Billigare stigbygel som jag tycker är snygg, Stübbens
510164_01.jpg


Eller en dyrare också den väldigt snygg och väldigt bekväm, Sprenger
Sprenger_ledad_stigbygel_214.jpg


Vad hade ni valt? Budgeten är lite tight just nu då jag vill köpa en ELT-gjord och nya läder till min nya sadel också :love: Så jag vet vad jag ska satsa på. Köpa Stübben nu eller vänta några månader och köpa Sprenger efter jag köpt gjord och allt. Har en Stübben-kopia hemma som funkar så länge. Dock har det kommit lite små rostprickar nån stans på dem. Lutar väl åt att vänta och sen köpa Sprenger. Vet ju hur mycket jag bara äääälskar mina BB!
 
Sv: Nya stigbyglar

Jag har Sprengers vanliga modell, älskar dom! Har användts varje dag i säkert 10 år och är lika fina.

Har också tre par kopior men de är inte alls lika bra! Köp orginalet....
 
Sv: Nya stigbyglar

Jag måste vara extremt "ute"... Har aldrig tänkt på att stigbyglar är något annat än att man skall ha fötterna i dem?

Här är de jag har på sommarhalvåret :eek:

mailgooglecom.jpg


Undrar om jag har Sveriges fulaste stigbyglar? :D

På vintern har jag Sprengers för det är gummi på sidorna så man fryser inte lika lätt om fötterna...

Får nog fundera igenom om jag är kult eller inte. :devil:
 
Sv: Nya stigbyglar

Jag har Sprengers vanliga modell, älskar dom! Har användts varje dag i säkert 10 år och är lika fina.

Har också tre par kopior men de är inte alls lika bra! Köp orginalet....

Nej nej nej, skulle inte köpa nån kopia då jag vill ha kvalité. :)

Jag har ledade stigbyglar, kan inte tänka mig andra!

Näää jag vette tusan om jag kan det heller. Har inte ridit i vanliga stigbyglar på ett halvår nu så jag ska nog testa ett par vanliga på dressyren och se hur det känns. :D Har en aning om att de just kommer kännas. För med BB känner man inte ens att man har stigbyglar. De bara finns och följer varenda rörelse. :love: Utan ledade lär det kännas sjukt stelt och klumpigt.

Jag måste vara extremt "ute"... Har aldrig tänkt på att stigbyglar är något annat än att man skall ha fötterna i dem?

Här är de jag har på sommarhalvåret :eek:

mailgooglecom.jpg


Undrar om jag har Sveriges fulaste stigbyglar?

På vintern har jag Sprengers för det är gummi på sidorna så man fryser inte lika lätt om fötterna...

Får nog fundera igenom om jag är kult eller inte.

:rofl::rofl: Men du är förlåten, för du rider så bra och har så fin häst! :D ;) men de var fasen inte vackra de där inte :D
 
Sv: Nya stigbyglar

Tack! :D Jag har inte bara asfula stigbyglar, jag har dessutom säkerhetsclips på dem... Drattar jag av så lossnar stigbygeln ifrån stiglädret. Känns som en bra idé när man rider i moonboots... Får nog ta och snygga till mig lite! :p Tjolahopp!

bando6feb2010005.jpg
 
Sv: Nya stigbyglar

Hahaha härligt bild :D Men man kan fan inte rida i annat på vintern. Man överlever ju inte annars :p
 
Sv: Nya stigbyglar

Dom är ju så snygga! Vette tusan var jag har mina nånstans... Var mååånga år sedan jag hade dem sist. Man e ju dum som inte använder dem på vintern :p Jag hade (eller kanske har??) ett par mörkgrå i plast som ser ut som helt vanliga. :D
 

Liknande trådar

Dressyr 1. Vilka är de säkraste man får tävla dressyr med? Varför tycker du det? 2. Rent estetiskt - vilka är de snyggaste? 😍 Hur...
Svar
3
· Visningar
1 032
Senast: WS6
·
Utrustning Går i drömtankarna om att spara ihop till en riktigt trevlig dressyrsadel nästa år (eller kanske mer realistiskt, om några år :p). Har...
Svar
14
· Visningar
1 571
Utrustning För ungefär ett år sedan var jag med om en ridolycka där jag skadade båda knäna väldigt allvarligt. Ena knäet är opererad två gånger...
2
Svar
23
· Visningar
3 971
Senast: mily
·
Utrustning Min älskade Wintec Cair börjar bli ordentligt sliten och det börjar bli dags att fundera över vem som ska få ta över efter denna...
Svar
2
· Visningar
740

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp