Nya stövlar

Lilla-S

Trådstartare
Jag tänkte putsa mina nya ridstövlar och så, men vad rekommenderar ni vad man ska putsa dom med? Märke osv.

:bump:
 
Sv: Nya stövlar

Jag använder vanligt svart skoputs på mina, så dom är svarta och blanka varje gång jag rider:D
 
Sv: Nya stövlar

Jag tvättar mina med sadeltvål/lädertvål och sedan använder jag svart skoputs på mina och borstar så blir som riktigt blanka och svarta där färgen nötts av.
 
Sv: Nya stövlar

Ickiz skrev:
Jag använder vanligt svart skoputs på mina, så dom är svarta och blanka varje gång jag rider:D
Jag med! Läderfett ska man absolut INTE ha, då blir stövlarna bara matta och tråkiga...
 
Sv: Nya stövlar

Aa precis! Jag använde läderfett på mina första stövlar och dom såg ju inte så roliga ut sedan...:( Men nu när jag har nya stövlar så är det bara skoputs för hela slanten! :D
 
Sv: Nya stövlar

Hej!
Tvätta stövlarna först med någon bra sadeltvål. Två bra är Stubbens och Renapurs. Sedan kan man ta ett tunt lager av balsam så stövlarna inte spricker. För att få dem riktigt svarta använd vanlig svart skokrem och skoputts glans. OBS! ta inte på innsidan av stövlarna då har du väldigt svårt att hålla stilla underskänkeln sen:crazy: För att få bättre grep och mer stilla underskänkel ta fett eller liknande på insidan av stöveln och på kåpan vulstret du kommer känna stor skillnad:) Det känns nu konstigt när jag glömmer det!
Lycka till Hej svejs!
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
326
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 240
Senast: Squie
·
Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan...
2
Svar
21
· Visningar
1 200
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har precis mätt mina vader då dom inte fick plats i de gamla ridstövlarna som togs fram ur förrådet. Landar på 37 cm. Inser att det...
2
Svar
21
· Visningar
919
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp