Nya utpressnings e-mailen

Tarnin

Trådstartare
Suck, djävla idioter. Fick det här. Kan förstå att många blir rädda.

Frågan om din sinnesfrid.

o;?
Hallå!

Du kanske inte känner till mig och du kommer sannolikt att undra varför du får det här e-postmeddelandet, rätt?
I det här fallet hackade jag ditt konto (xxxxxxxx). Jag har full tillgång till din enhet! (Jag skickade dig ett brev från ditt konto)
Faktum är att jag lade upp en skadlig kod på webbsidan för vuxna videor (porrmaterial) och du vet vad, du besökte den här webbplatsen för att ha kul (du vet vad jag menar).
Medan du tittade på videoklipp,
din webbläsare startade att fungera som en RDP (Remote Desktop) som har en keylogger som gav mig tillgång till din skärm och även webbkamera.
Omedelbart efter installationen, samlade mitt program alla dina kontakter från ditt Messenger, sociala nätverk och e-post.

Vad gjorde jag?
Jag gjorde en dubbel-screen videor. Först a delen visar videon du tittade på (du har en bra och ibland märklig smak), och andra delen visar inspelningen av din webbkamera.
Vad ska du göra?

Tja, tror jag, $700 är ett rimligt pris för vår lilla hemlighet. Du gör en betalning med hjälp av Bitcoin (om du inte vet det här, sök "hur man köper bitcoin" i Google).
BTC-adress: 13H6Nszz1xP6Xn5tDKAUVWpm97vLfcNMVi
(Det är cAsE-känsligt, så kopiera och klistra in det)

Notera:
Du har 2 dagar för att göra betalningen.
(Jag har en specifik bildpunkt i det här meddelandet, och jag vet just nu att du har läst igenom det här mejlmeddelandet).

Om jag inte får Bitcoins, Jag kommer definitivt att skicka ut din videoinspelning till alla dina kontakter, inklusive familjemedlemmar, medarbetare, etc.

Men om jag får betalt, förstör jag videon omedelbart.

Detta är det icke-förhandlingsbara erbjudandet, så snälla slösa inte bort min personliga tid och din genom att svara på det här meddelandet.

Nästa gång - var försiktig!
Adjö!
 
Alltså - jag har fått sådana där mail. Men jag har inte ens funderat på innehållet.

Jag har skickat dem samma väg som jag skickar mail om de höga vinsterna, eller massor av pengar om jag gör xx. Dvs rakt i papperskorgen utan att läsa speciellt ordentligt.

Jag kollar på avsändaren. Är den från utlandet och svenskan verkar googlad - vilket märks utan att läsa så noga - så kastar jag dem.
 
Fick sånt till ena jobbmejlen. Bara det att jag HAR ingen webbkamera på min skärm. Så hur har de då kunnat filma :cool:. Gått en vecka nu och inget har hänt....suprice :angel:
Vet man ska anmäla men jag orkade faktiskt inte utan slängde mejlet.
 
Fick sånt till ena jobbmejlen. Bara det att jag HAR ingen webbkamera på min skärm. Så hur har de då kunnat filma :cool:. Gått en vecka nu och inget har hänt....suprice :angel:
Vet man ska anmäla men jag orkade faktiskt inte utan slängde mejlet.
Jag fattar inte riktigt varför man ska anmäla?
Det är ju bara skräpmail?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp