Nya vi som målar-tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.

tornblomma

Trådstartare
Startar en ny tråd den förra är full!

Jag trotsade det fina vädret och målande lite på denna idag.

A9384C4F-2DDF-4C5E-AF77-50C42FE74313.jpeg


Är nog snart klar. Tänkte först måla detaljer i skogen osv men skippar nog det!
La film på insta också om ni vill se där det syns lite bättre :)
 
En fin målning :) Jag hade nog försökt behålla träkänslan även om ramen görs mörkare, svårt tycker jag.

Tack, hade tänkt sälja den en gång i tiden men jag är verkligen inte bekväm med själva säljdelen av det hela så den får hänga hos mig då jag är lite glad i den :p Kanske lasera? IRL så skär sig den brända umbran i målningen lite med den mycket gulare färgen i ramen, samtidigt som tonen på den är lite ljus och inte "ramar in" så tydligt som jag skulle vilja.
 
Kör väl lite full-on spam då :D Hade lite ångest och fördrev tid när jag klev in i studion i morse då jag inte visste riktigt var jag skulle ta vägen med denna. Efter dagens kladdande tror jag att jag är på väg åt något håll, men om det blir bra vet jag inte riktigt ännu. Jag har oftast bara en rätt vag idé när jag börjar med de här och oftast blir de inte alls att se ut som jag först tänkt. Surfade runt på Instagram där jag följer massor med fantastiska konstnärer och fick lite feeling i alla fall så idag hade jag roligt.

IMG_20200612_174122.jpg
 
Kör väl lite full-on spam då :D Hade lite ångest och fördrev tid när jag klev in i studion i morse då jag inte visste riktigt var jag skulle ta vägen med denna. Efter dagens kladdande tror jag att jag är på väg åt något håll, men om det blir bra vet jag inte riktigt ännu. Jag har oftast bara en rätt vag idé när jag börjar med de här och oftast blir de inte alls att se ut som jag först tänkt. Surfade runt på Instagram där jag följer massor med fantastiska konstnärer och fick lite feeling i alla fall så idag hade jag roligt.

Visa bifogad fil 52476
Vad duktig du är!
Får man fråga om du har ngt insta-konto att rekommendera för inspiration?
Vet inte om man får skriva sånt här?
 
Kör väl lite full-on spam då :D Hade lite ångest och fördrev tid när jag klev in i studion i morse då jag inte visste riktigt var jag skulle ta vägen med denna. Efter dagens kladdande tror jag att jag är på väg åt något håll, men om det blir bra vet jag inte riktigt ännu. Jag har oftast bara en rätt vag idé när jag börjar med de här och oftast blir de inte alls att se ut som jag först tänkt. Surfade runt på Instagram där jag följer massor med fantastiska konstnärer och fick lite feeling i alla fall så idag hade jag roligt.

Visa bifogad fil 52476
Ser lite mystisk ut i nuläget, ska bli spännande och se hur slutresultatet blir, är väldigt nyfiken här ska erkännas. :D
 
Ok spårade ut lite. Skulle måla en katt. Ändrade mig mitt i och målade en rävunge 😅😅

Såhär ligger jag till nu. Behövs päls och struktur, ljus och skugga osv. Massa skevheter och jox men orkar inte mer idag (råkade precis krascha min iPhone även 🤷🏼‍♀️😂)

983A6AE1-072C-4E66-BE37-9F32EAC3D4A2.jpeg


Lägger upp film på insta också!
 
Ok spårade ut lite. Skulle måla en katt. Ändrade mig mitt i och målade en rävunge 😅😅

Såhär ligger jag till nu. Behövs päls och struktur, ljus och skugga osv. Massa skevheter och jox men orkar inte mer idag (råkade precis krascha min iPhone även 🤷🏼‍♀️😂)

Visa bifogad fil 52585

Lägger upp film på insta också!
Jag får säga att rävar och rävpäls är du bra på att måla :)
 
Jag här tagit en liten paus från oljemålningen och lekt lite med pennor och procreate.
Är sugen på att prova akryl. Ni som använder akryl vilken sort använder ni?
Linkar så ni kan se båda versionerna.
Jag är så besviken på att procreate inte finns i Android :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
65 797
Senast: Blyger
·
Hemmet Inspirerad av en annan aktuellt tråd här. Funderar över om det är dags att göra något åt skåpluckorna i köket? Så här ser den som är...
Svar
3
· Visningar
500
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 934
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 449
Senast: Sootie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp