Nya vi som målar-tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
AC6706B3-F7A6-4A6F-9976-199DFB724A43.jpeg
 
@Asko ja Det är synd :( det har att göra med apple pen funktionerna tror jag. Helt klart värt att skaffa om du vill rita mycket på paddan. Men det blir ju surt om man redan har en Android :down:

@tornblomma jättefin! Och va skönt att vara helt klar med en tavla! Jag har så många halvfärdiga på gång🤯

Jag fortsätter att leka med olika stilar och att rita mer ur fantasin.
6B1AA362-07DE-4BFC-A9E7-D65E22779C65.jpeg

Den här kanske får bli en riktig tavla.
Har precis fått hem nya akrylfärger så nu ska det övas!🤓
 
Vad duktig du är!
Får man fråga om du har ngt insta-konto att rekommendera för inspiration?
Vet inte om man får skriva sånt här?

Jag tror det borde vara okej att nämna konton? För hästkonst gillar jag Paardverzameld, Paard Versameld Gallery, Art of the Horse och Christine Kwarnmark är typ min husgud.
För vanlig konst följer jag en del hashtags, zornpalette, fineart, sovietart, samt konton som javid watercolour, oilpainting masters, Andrew Tischler, Rus picturess m.fl.
 
Idag har jag laserat min lilla träram. Är himla nöjd själv för tillfället men måste se den mot tavlan innan jag avgör om det är bra så nu. Den kommer torka helmatt men jag tror jag vill ha den sidenmatt.
3UMaiRX.jpg

ZoYsAet.jpg

C7N0lVY.jpg


Och så har den här äntligen kommit :love: 27" IPS i 4k med pivot som synes. Den visar >105% av sRGB och går att ställa in så den visar ~5000 k. Var så himla trött på att mina foton såg ut på ett sätt i kameradisplayen och på ett helt annat sätt i mina datorskärmar. Försöken att kompensera för färgförvrängning när man redigerar har tagit sånt tid och energi, samt att min referenser alltid sett annorlunda ut på telefonen/utskriven.
IJvvYOw.jpg
 
Idag har jag laserat min lilla träram. Är himla nöjd själv för tillfället men måste se den mot tavlan innan jag avgör om det är bra så nu. Den kommer torka helmatt men jag tror jag vill ha den sidenmatt.
3UMaiRX.jpg

ZoYsAet.jpg

C7N0lVY.jpg


Och så har den här äntligen kommit :love: 27" IPS i 4k med pivot som synes. Den visar >105% av sRGB och går att ställa in så den visar ~5000 k. Var så himla trött på att mina foton såg ut på ett sätt i kameradisplayen och på ett helt annat sätt i mina datorskärmar. Försöken att kompensera för färgförvrängning när man redigerar har tagit sånt tid och energi, samt att min referenser alltid sett annorlunda ut på telefonen/utskriven.
IJvvYOw.jpg
Kanske att du skulle göra den lite mörkare och något mera jämnt svart så att inte vissa delar lyser igenom? Oavsett tror jag det blir kanon till den tavlan :)
 
Kanske att du skulle göra den lite mörkare och något mera jämnt svart så att inte vissa delar lyser igenom? Oavsett tror jag det blir kanon till den tavlan :)
Och jag gillar verkligen just ojamnheterna i ramen. :p
Samma här. Karaktär, ju!

Idag var den torr så jag kunde testa resultatet :) Tycker att den ojämna finishen visar ramens profil och passar till lite av den ruffiga texturen i tavlan. En katt-😈 har dock lyckats ta sig in i studion och klivit på ramen så jag får bättra på den lite på ett ställe. Det dumma djuret evakuerades omedelbart och tassen rengjordes så ingen större skada var skedd.
_MG_1053.jpg


Det blir ingen förgyllning då jag tycker den sitter "tight" på tavlan som det är. @kökshäxan vet du eller någon annan vad det man kallar slip på engelska heter på svenska? Slip är den biten av ramen som liknar en passepartout/innerram.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ibland funderar jag på om det inte vore vettigt att bo någon annanstans egentligen. Någonstans där vädret är bättre, politiken är mindre...
2
Svar
30
· Visningar
1 547
Senast: Mineur
·
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 296
Senast: Blyger
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 782
Senast: Valle
·
Hemmet Inspirerad av en annan aktuellt tråd här. Funderar över om det är dags att göra något åt skåpluckorna i köket? Så här ser den som är...
Svar
3
· Visningar
503
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp