Nya vi som målar-tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var den torr så jag kunde testa resultatet :) Tycker att den ojämna finishen visar ramens profil och passar till lite av den ruffiga texturen i tavlan. En katt-😈 har dock lyckats ta sig in i studion och klivit på ramen så jag får bättra på den lite på ett ställe. Det dumma djuret evakuerades omedelbart och tassen rengjordes så ingen större skada var skedd.
Visa bifogad fil 53027

Det blir ingen förgyllning då jag tycker den sitter "tight" på tavlan som det är. @kökshäxan vet du eller någon annan vad det man kallar slip på engelska heter på svenska? Slip är den biten av ramen som liknar en passepartout/innerram.
Men alltså, wow! :love::love::love: Älskar den! Jag är mållös över hur otroligt många i den här tråden som är så otroligt talangfulla!

Hälsningar från någon som knappt kan skriva sitt namn för hand :o
 
Idag var den torr så jag kunde testa resultatet :) Tycker att den ojämna finishen visar ramens profil och passar till lite av den ruffiga texturen i tavlan. En katt-😈 har dock lyckats ta sig in i studion och klivit på ramen så jag får bättra på den lite på ett ställe. Det dumma djuret evakuerades omedelbart och tassen rengjordes så ingen större skada var skedd.
Visa bifogad fil 53027

Det blir ingen förgyllning då jag tycker den sitter "tight" på tavlan som det är. @kökshäxan vet du eller någon annan vad det man kallar slip på engelska heter på svenska? Slip är den biten av ramen som liknar en passepartout/innerram.



SUPER snyggt! :heart
 
Öhmmm hörrni. VILKET DÅLIGT MÅLARVÄDER vi har här idag!
Kan hända att Törnis måste ta semester från måleriet denna vecka. Om jag inte bränner sönder mig för mkt så att jag måste gömma mig i källaren dvs ;) Jobbade rätt hårt på bonnbrännan idag så att eeeehmmm säga :p
 
Öhmmm hörrni. VILKET DÅLIGT MÅLARVÄDER vi har här idag!
Kan hända att Törnis måste ta semester från måleriet denna vecka. Om jag inte bränner sönder mig för mkt så att jag måste gömma mig i källaren dvs ;) Jobbade rätt hårt på bonnbrännan idag så att eeeehmmm säga :p
Menar du att ni har sol? Här har det regnat så man nästan spolats bort stundtals.

Däremot blev jag glad när jag kom hem min beställning av ytterligare några Copic Marker pennor hade kommit, ska försöka se om jag inte kan göra något me dom. Har fortfarande inte så många färger än, men får bygga upp samlingen successivt (rom byggdes inte på en dag). Så får vi se. :D
 
Menar du att ni har sol? Här har det regnat så man nästan spolats bort stundtals.

Däremot blev jag glad när jag kom hem min beställning av ytterligare några Copic Marker pennor hade kommit, ska försöka se om jag inte kan göra något me dom. Har fortfarande inte så många färger än, men får bygga upp samlingen successivt (rom byggdes inte på en dag). Så får vi se. :D

Skämtar du? (frågar den överkokta kräftan :p )
Det är STRÅLANDE stekig sol och typ 25-30 grader (och varmare ska det bli). Har suttit på en båt, ätit toast skagen, druckit orimliga mängder iskall rosé och genomgått en färgmässig förvandlingt från grisskär till kräftröd under dagens lopp.
 
Skämtar du? (frågar den överkokta kräftan :p )
Det är STRÅLANDE stekig sol och typ 25-30 grader (och varmare ska det bli). Har suttit på en båt, ätit toast skagen, druckit orimliga mängder iskall rosé och genomgått en färgmässig förvandlingt från grisskär till kräftröd under dagens lopp.
Kan dessvärre inte lägga in filmen, men här är en stillbild (det åskade lite senare också):
104868013_3018291854958860_733172492243724316_n.jpg
 
Ligger här i värmen och är sjuk, och kom idag och tänka på denna tråd när jag ramlade in på en Youtube-kanal. Är en tjej som målar fantastiska porträtt, mest i olja men även andra tekniker. Har alltid tyckt det är så fascinerande att se duktiga målare jobba upp t.ex hudfärg med lager på lager med olika färger, och i dessa filmer får man verkligen se det växa fram 🤩
Så ett tips om man vill få lite inspiration är att söka på Dannika Sullivan 🙂
 
Tror kanske att jag har slutat måla. Har inget sug, var nere och rekade i målarrummet/torkrummet och tyckte att många tavlor såg rätt taffliga ut. Plus att jag stör mig på det där ojämna blänket i visst ljus.
Men kanske får en pånyttfödd feeling i höst? 🤷🏼‍♀️
 

:rofl:

Tror kanske att jag har slutat måla. Har inget sug, var nere och rekade i målarrummet/torkrummet och tyckte att många tavlor såg rätt taffliga ut. Plus att jag stör mig på det där ojämna blänket i visst ljus.
Men kanske får en pånyttfödd feeling i höst? 🤷🏼‍♀️

Ta semester och nar det blir en regnig dag och du kanner dig uttrakad kan du ge dig pa det igen. 😘
 
Tror kanske att jag har slutat måla. Har inget sug, var nere och rekade i målarrummet/torkrummet och tyckte att många tavlor såg rätt taffliga ut. Plus att jag stör mig på det där ojämna blänket i visst ljus.
Men kanske får en pånyttfödd feeling i höst? 🤷🏼‍♀️
Du kanske skulle kunna börja teckna? Måleri är ganska krävande men teckna är mycket mera lättsmält och dessutom grunden och bra träning.

Det här med blänket är ju en teknisk fråga, och naturligt att man som självlärd stöter på lite sådana enkla problem i början :)
 
Senast ändrad:
Tror kanske att jag har slutat måla. Har inget sug, var nere och rekade i målarrummet/torkrummet och tyckte att många tavlor såg rätt taffliga ut. Plus att jag stör mig på det där ojämna blänket i visst ljus.
Men kanske får en pånyttfödd feeling i höst? 🤷🏼‍♀️

:nailbiting:

NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




Älskar dina målningar! :heart
 
Så här blev mitt första experiment med de nya akrylfärgerna.
Hittade en skalbagge i trädgården och var tvungen att måla den.
Färgerna kan ha gått lite över styr. Kan inte bestämma mig om jag gillar den eller om det får mig att må lite illa 🤢.
71EBA4E2-2B50-499C-9020-40FE30DEC59A.jpeg

Nästa tavla blir dova fäger. Måste vila ögonen 🙈!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ibland funderar jag på om det inte vore vettigt att bo någon annanstans egentligen. Någonstans där vädret är bättre, politiken är mindre...
2
Svar
30
· Visningar
1 555
Senast: Mineur
·
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 438
Senast: Blyger
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 873
Senast: Valle
·
Hemmet Inspirerad av en annan aktuellt tråd här. Funderar över om det är dags att göra något åt skåpluckorna i köket? Så här ser den som är...
Svar
3
· Visningar
503
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp