Nya vi som målar-tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så här blev mitt första experiment med de nya akrylfärgerna.
Hittade en skalbagge i trädgården och var tvungen att måla den.
Färgerna kan ha gått lite över styr. Kan inte bestämma mig om jag gillar den eller om det får mig att må lite illa 🤢.
Visa bifogad fil 53504
Nästa tavla blir dova fäger. Måste vila ögonen 🙈!

Den blev jättefin! Häftigt hur färgerna i förgrunden går igen i bakgrunden, fast dovare. :up: Gillar stänken också. Tänker mig en plats i någon galax där klarröda skalbaggar kryper uppför blå träd omringade av blommor vars ståndare rör sig som havsanemoners tentakler och svingar iväg sitt pollen som sedan svävar som maskrosfluff genom luften... typ :D
 
Snyggt! @Kricko_S !!

Jag har fått typ 5 beställningar/förfrågningar senaste veckorna så kanske måste börja måla igen. Blir arbetslös i höst (min halvtidsanställning upphör då företaget stänger sin verksamhet i Sverige) så ngt måste en ju roa sig med I guess för att inte tappa greppet.

Klart du måste! :up::up: Att vara kreativ har alltid hjälpt mig hålla lågan uppe när jag inte haft anställning.
 
Så här blev mitt första experiment med de nya akrylfärgerna.
Hittade en skalbagge i trädgården och var tvungen att måla den.
Färgerna kan ha gått lite över styr. Kan inte bestämma mig om jag gillar den eller om det får mig att må lite illa 🤢.
Visa bifogad fil 53504
Nästa tavla blir dova fäger. Måste vila ögonen 🙈!
Jag gillar färgerna - speciellt hur det rosa går igen i grenen. Och lederna! Särskilt de bakre benen sitter verkligen fast i djuret under täckvingen!

(Du skulle designa tatueringar - de flesta jag känner som gillar tatueringar skulle verkligen gilla ditt universum)
 
Nu tror jag inte jag tänker göra mer, utan jag tror den är redo för mitt kök. En tanke lite såhär efteråt är att texten ovanför är lite liten, medan texten framför är lite stor i jämförelse (och lite dåligt placerad) men jag tycker inte det är värt att försöka göra om det nu :p Jag hade i vintras planer på att gå en kurs i kalligrafi nu i sommar under semestern, men då min anställning ändrades och semestern brann inne valde jag att lägga det på vänt, därav min högst amatörmässiga textning (ja ja, skyll på det *eyeroll*). Men man måste ju få experimentera lite. Om några tavlor får jag förhoppningsvis ihop det bättre!

_MG_1307.jpg
 
Den blev jättefin! Häftigt hur färgerna i förgrunden går igen i bakgrunden, fast dovare. :up: Gillar stänken också. Tänker mig en plats i någon galax där klarröda skalbaggar kryper uppför blå träd omringade av blommor vars ståndare rör sig som havsanemoners tentakler och svingar iväg sitt pollen som sedan svävar som maskrosfluff genom luften... typ :D
Tack! kanske får måla dit lite 👽blommor!
stänken blev till när jag stängde korken på färgflaskan men jag gillade dem så vi kan säga att det var med flit :angel:

@BornAgain tack snälla ☺️
skulle va kul att göra tatueringar 😄
 
Jag har inte haft lust/ork att måla på sistone men häromdagen tog jag bara tag i det för att få igång det. Blev mest lite slarvigt då jag aldrig orkar vänta på att vattenfärgerna ska torka. Och så blir pappret skrynkligt då jag inte orkar sträcka ut det. Ni hör ju vad jag är lat. :D Hoppas fler kan lägga in sina verk även om det är svårt att uppnå samma kaliber som proffsen i tråden. ❤
 

Bifogade filer

  • 20200630_215556.jpg
    20200630_215556.jpg
    118,6 KB · Visningar: 132
Tack @Kricko_S ! Hur målar man en känsla i en blick liksom? Det är så små medel. Vet inte om det har så mkt med teknik att göra? Jag är ju nybörjare fortfarande men testar mig fram. Om jag inte får in rätt känsla så känns allt med ens ointressant.

Imorgon ska jag åka ut till Millesgården och kolla på Tolouse Lautrec-utställningen för att få ytterligare inspo!
 
Nu har jag spenderat två dagar i rad på Nationalmuseum. Idag hade jag inget sällskap med mig så passade på att detaljstudera alla målningar RIKTIGT NOGA. Så pass noga att jag tillslut insåg att jag var mer eller mindre förföljd av två vakter :rofl:
De undrade säkert varför jag stod ca 2 cm ifrån och kollade i ALLA mer eller mindre oklara vinklar samt spejade utav bara helvete. Kände mig som Jönssonligans utsända spejare i ”Törnis och konstkuppen på Nationalmuseum””.

Men på tal om ojämnt blänk (min stora hang-up):

D760C68A-B421-4F63-84F5-FBA39F992257.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
65 799
Senast: Blyger
·
Hemmet Inspirerad av en annan aktuellt tråd här. Funderar över om det är dags att göra något åt skåpluckorna i köket? Så här ser den som är...
Svar
3
· Visningar
500
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 943
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 455
Senast: Sootie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp