Nyår - hur firar ni?

DarkInNight

Trådstartare
Det slog mig att det finns så många sätt att fira - eller inte fira - nyår.

Hur spenderar ni nyårsafton? 🙂
 
Med vänner. Bor så jag har flera vänner inom fem minuters gångavstånd. De senaste åren har en kompis och jag haft middag hos antingen henne eller hos mig, spelat lite spel och druckit bubbel. Till efterrätten brukar ytterligare några kompisar ansluta. och sen går vi till parken bredvid kvarteret där jag bor där folk brukas samlas vid tolvslaget och skjuter fyrverkerier.
 
Hemma och håller koll på hästarna (har lösdrift). Så var det varit senaste 6 åren, sen jag började med eget stall 😅.

Ibland har jag bjudit in ett par/en familj för middag, men ärligt talat var förra nyåret med bara jag och sambon det bästa 😊. Samma som vår vanliga fredag-utan-barn-rutin, laga någon god köttbit, lite vin.

Runt halv tolv får hästarna gotteskål och hö, är det inte snorkallt hänger jag med dom under timmen som det förekommer smällare. Dom brukar inte ränna runt, men känns tryggast att vara med. Och dom är ju mina bästa kompisar, klart jag ska fira nyår med dom.
 
Jag har firat med familjen eller vänner tidigare år. Ätit god mat tillsammans, druckit bubbel och tittat på fyrverkerierna. Nu i år blir jag kanske ensam (med hunden) för första gången, verkar luta ditåt. Har lite ångest inför det men det blir nog bra, det är ju egentligen bara en dag som alla andra.
 
Är inbjuden till en fest i Stockholm, men vet inte riktigt om jag pallar försöka rodda med hotell eller liknande övernattning. Ska se om jag kan få ihop 1-2 vänner som vill äta en lugn middag istället!
 
Har ingen alls tradition. Är barnen hos mig (varannan nyår) så är hummer ett måste för den äldsta (11år) och tomatsoppa för den yngsta (7 år). Är jag själv har jag inga problem att gå och lägga mig innan 12, det känns ju lyxigt. Har mycekt sällan var på galej med fler än familjen. Någon enstaka gång som ung.
 
Jag tar en långpromenad med hund när jag kommer hem från jobbet och spenderar sedan kvällen hemma med djuren. Brukar köpa hem ost och kex och plockmat och en flaska bubbel bara för att. Ibland videochattar jag med familjen någon gång under kvällen, de brukar vara med släkt jag gillar.
I år kommer mor och far hit så det blir nog något liknande fast med videochatt från oss tre till resten istället. :)
 
Det slog mig att det finns så många sätt att fira - eller inte fira - nyår.

Hur spenderar ni nyårsafton? 🙂

I stallet. Jag äter meze i väntan på tolvslaget. Sen går jag ut och ger livrädda hästen havre. De andra är lugna och havren funkade i fjol, så jag hoppas den även funkar i år. Det gör dock inget om hon stressar upp sig lite, nu finns inget foster att kasta.
 

Liknande trådar

Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
538
Senast: Amha
·
Mat Hur firar ni påsk? Traditionen är väl påsklamm men det verkar som många äter 'påskbord' istället. Hur brukar ni göra? Själv har jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 632
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 118
Senast: Acto
·
Tjatter Önskar alla en trevlig valborg! Undrar om ni firar på något sätt? Själv kan jag nog inte direkt säga att jag firar men ska iallafall...
2 3
Svar
51
· Visningar
1 741
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp