Nyare värmlandsvagnen?

caradan

Trådstartare
Letar nu ny/begagnad transport efter att vi sålt vår 1.5 hästars.
Söker
2 hästars
Ljus med öpnningsbara fönster och även gärna taklucka.
Boogie
Ej sadelkammare
Har kollat på nyare värmlandsvagnen och tycker att de verkar bra och har det jag söker.
Nån med erfarenhet?
Vet att många är emot vv men många är även emot cheval och jag trivdes jätte bra med den.
 
Letar nu ny/begagnad transport efter att vi sålt vår 1.5 hästars.
Söker
2 hästars
Ljus med öpnningsbara fönster och även gärna taklucka.
Boogie
Ej sadelkammare
Har kollat på nyare värmlandsvagnen och tycker att de verkar bra och har det jag söker.
Nån med erfarenhet?
Vet att många är emot vv men många är även emot cheval och jag trivdes jätte bra med den.

Hur hög är hästen ni ska köra i släpet?
Jag har haft en VV vagn som nu är såld men, den fick stryka på foten pga av innerhöjden i transporten. Min 1.68 fick inte plats på höjden eller på längden. Nu var ju min vagn ifrån 2003. Jag var nöjd med min VV vagn och det var min förra häst oxå så länge vi inte hade i mellanväggen för då gick hon inte in. Så jag använde den som en 1 hästarssläp. Lätt att hitta reservdelar till.
 
Hur hög är hästen ni ska köra i släpet?
Jag har haft en VV vagn som nu är såld men, den fick stryka på foten pga av innerhöjden i transporten. Min 1.68 fick inte plats på höjden eller på längden. Nu var ju min vagn ifrån 2003 så ska ni kolla på VV så titta på nyare.
Det är bara en dponny och en miniatyr som ska åka så inga stora hästar.
 
Hur hög är hästen ni ska köra i släpet?
Jag har haft en VV vagn som nu är såld men, den fick stryka på foten pga av innerhöjden i transporten. Min 1.68 fick inte plats på höjden eller på längden. Nu var ju min vagn ifrån 2003. Jag var nöjd med min VV vagn och det var min förra häst oxå så länge vi inte hade i mellanväggen för då gick hon inte in. Så jag använde den som en 1 hästarssläp. Lätt att hitta reservdelar till.

Mycket kan ha hänt på 15 år också, tänker jag med tanke på höjden ;)
---
Har sett en VV på nära håll ett antal ggr på senaste tiden. Har dessvärre aldrig tagit reg.nr. men skulle tippa att den är ifrån tidigt 10-tal. Hästen som brukar åka i den är kanske 166-167 cm i mkh och står bra, det är inte lågt i tak eller något. :)
 
Jag har en av årsmodell -10. Har inget att klaga på, enkelt släp som går att fixa med själv om det behövs. Hästarna åker bra och det är nästan lite för långt för min curly som då har plats att hitta på saker och ting. Kallblodet som är längre i kroppen passar det bättre för.
 
Letar nu ny/begagnad transport efter att vi sålt vår 1.5 hästars.
Söker
2 hästars
Ljus med öpnningsbara fönster och även gärna taklucka.
Boogie
Ej sadelkammare
Har kollat på nyare värmlandsvagnen och tycker att de verkar bra och har det jag söker.
Nån med erfarenhet?
Vet att många är emot vv men många är även emot cheval och jag trivdes jätte bra med den.

Nyare VV är ett utmärkt släp för den som inte har andra behov än det du och många andra har.

Det är så mycket hauss ang specifika märken osv, har alltid varit.

VV är ett utmärkt släp rent generellt nyare decenniet men faktiskt även tidigare, som dessutom är anpassat för nordiska väderförhållanden och det är enkelt att lämna in för fix och service osv.

Det hör inte till släp med högre takhöjd men utifrån dina hästar du ska köra finns ju inte den aspekten alls.
 
Har nytt VV från 2016 och är nöjd. Som sagt ett av de mindre släpen invändigt och är sugen på att byta därav då det upplevs trångt med min häst även om hon inte är så hög (hon var 2 vid köpet och då upplevdes det som mkt stort inne). Smidigt att hantera, koppla på och av, köra. Ev kan man ha taklucka som tillval? Fönstren öppnas lätt och den är helt ljus inuti. Företaget i Kristinehamn om man köper av dem är också mycket trevliga, enkla och fixar det du behöver för att släpet ska funka för dig. Beställde en 3/4 bakbom och kunde få den hur jag ville egentligen eftersom de tillverkar såna saker själva i sin verkstad.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, Jag går i tankarna att köpa hästtransport men vet inte vad jag ska välja. Jag har som många ett par krav på listan och nu önskar...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Anemone
·
Utrustning Blir galen! Min gamla pannlampa gav upp efter många års trogen tjänst och jag tänkte passa på att försöka hitta en som funkar bättre för...
2
Svar
29
· Visningar
1 864
Senast: Snubbelfot
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 023
Utrustning Jag har en Cheval Liberté 1,5- hästars i aluminium med glasfiberfront och tak. Den är supersmidig och ligger bra på vägen, och på vägen...
Svar
5
· Visningar
1 063
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp