Nyårsafton!

T

titi

Jag vet att det är ett tag kvar tills dess....
men är era hundar rädda för smällare och raketer? och vad gör ni då?
Min schäfer bryr sig inte så värst mycket men cockern skäller lite grann, men han verkar inte vara rädd direkt.
 
mina voffs har inte vart så brydda hittils, collien jag hade tidigare kryper efter backen och är livrädd hela nyårs *jättejobbigt* blir faktiskt irriterad på folk som skjuter raketer i bostadsområden där det är förbjudet!
 
mina hundar bryr sej inte alls. Har aldrig haft en hund som har brytt sej om smällare eller skott...
 
Mina hundar bryr sig inte, iallafall inte min 6 åriga hane. Tiken var ju bara 3 månader förra nyår, men jag tror att det ska gå bra :)
 
Min labbe bryr sig inte alls. Han har t.o.m följt med oss när vi skjutit raketer, fast det var en enstaka gång. Man behöver ju liksom inte utsätta dem för oljuden även om de inte är rädda..
 
Dessie bryr sig inte alls även om dom så smäller precis ovanför henne :D
Har sammanlagt haft 3 hundar (inne på den tredje) och ingen av dom har varit rädda för sådant som smäller tack och lov.
 
Nä min hund ligger och sover inne när vi går ut och smäller. fast iär lär det bli till att kolla innomhus då jag får hem en 8veckors valp den 2 dec=)
 
Mina hundar bryr sig inte nåt vidare, lystrar lite kanske. En kompis hund brukar stå i fönstret och titta på fyrverkerierna! :D
 
Vad kul! vad är det för valp?
Jag har blivit valpsugen, men det får vänta....
 
Våran äldsta hund, charlie. har alltid varit skott, smäll rädd. Vi är tvungna att "droga" ner honom Han vet inte vart han ska ta vägen stackarn, kryper ihop i duschen och skakar. Eftersom vissa idioter börjar rätt tidigt med att smälla så tycker vi att det är skonsamats för honom.
Vi "drogar" honom dock inte när det åkskar. Men han mår väldigt dåligt av det men. :cry:
 
min schäfer var med en gång men som du säger, det är ju inget man utsätter dom för i onödan.
 
"Coola prylar på himmlen matte, låter lite mycket kanske!!" Är väl typ rekationen och sedan blir han intresserad av något annat!!! Har inte tid med människors påfund.......
 
nej det är han inte... inte om han är inne... men kan vara lite orolig när han är ute... smällar börjar tidigt här så sista promenaden blir vid 22.
 
Jaha! Jag trodde att alla hundar dfick jätteont! Och knappt stod ut avb raketer och smäll!
 
Mina sover sig igenom fyrverkerierna. Ibland står Evita och tittar på spektaklet, men hon är mest nyfiken.
 
Min förra hund blev fruktansvärt rädd på nyårsafton, han skakade och var helt hispig. Fast vi drogade aldrig ner honom, vet inte varför vi inte gjorde det faktiskt :confused: det hade nog varit bäst för han.
Vi köpte ett band med fyrverkerier på för att vänja honom men han tyckte inte det lät trovärdigt så han brydde sig inte fast vi hade högt på :D
Jag irriterar mig på att många ska börja smälla redan 2 veckor innan och 2 veckor efter. Det räcker väl med att smälla en gång kl:12.00 och sen får det vara nog! :mad:
Min nuvarande hund bryr sig inte alls om skott/fyrverkerier/åska iaf vilket är skönt för hela familjen mådde dåligt förrut när vi såg vår förra hund(Pepsi) lida. :(
 
Min vovve bryr sig inte ett dugg. Väldigt skönt faktiskt! Inte lika skönt att jaga bort honom från raketerna när vi tänt på de bara! :crazy: :D :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
697
Senast: Trassel12
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 140
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
671
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 156
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp