Nyårslöften 2022!

Unafraid

Trådstartare
Älskar nyårslöften, har ni några?
Jag har för första gången tränat regelbundet hela 2021, gjort runt 60-70 pass. Jag skulle vilja komma över 100 pass 2022.

Jag och sambon ska försöka bli bättre på att laga ordentlig middag, dvs mindre skräpmat.

Sen skulle jag vilja öka mitt sparande med 115 000 kr.

Jag skulle också vilja uppleva mer! Pandemin har gjort oss alldeles för hemmasittande. Men om allt går vägen kan vi faktiskt lyckas med kap verde, Irland och Paris. Plus fjällen och eventuellt Norge. Kompenserar för två trista år!
 
Jag ska göra högskoleprovet och söka till en ny utbildning i höst. Eller hitta något jobb jag tycker är kul.

Och börja sy igen!

I övrigt vill jag bara att jag och partner skall vara mer friska nästa år. :)
 
Jag ska läsa 35 böcker nästa år. Eller lyssna eftersom jag inte längre kan läsa (men det kom av bara vana! :D ) I år var målet 30 och det klarade jag.

Jag ska även lyssna på min kropp och ta hand om den. Svårt att specificera det målet egentligen, men framför allt vad gäller mat och näring, men också när jag inte mår bra. Detta behöver jag träna på så det blir svårt att hålla på. Jag är van vid att köra över min kropps åsikter och skiter fullständigt i vad den tycker när jag inte tycker samma....
 
Skriva min kandidatuppsats så jag äntligen kan få en kandidatexamen. Trodde jag skulle behöva läsa jättemycket till men när jag undersökte saken så behövdes det bara 7,5 poäng i teori- och metod och sen kandidatuppsats. så ska läsa vetenskapsteori nu till våren på halvfart och sen till hösten skriva kandidatuppsatsen. Blir kul men samtidigt får jag nog kämpa lite då det var bra många år sen jag läste ämnet.
 
Jag brukar inte avge några nyårslöften. Efter att ha levt ihop med mig själv i drygt 40 år vet jag att jag är helt opålitlig! Men en och annan målsättning brukar jag kunna klämma ur mig i alla fall. För 2022 är det att jag ska se till att den dåliga gaveln på mitt hus blir renoverad och att jag ska skaffa solceller! Sen ska jag verkligen försöka att börja äta lite mer mat också. Och gärna med något större regelbundenhet. Just det. Jag ska fixa ett nytt boende åt hönorna också! Det är nästan det viktigaste.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp