Nyårslöften

Försöka hinna/orka träna någon dag i veckan. :) laga mer mat, det blir ofta att jag inte orkar laga lunch/middag.
Fortsätta försöka undvika onödiga köp, men bli ännu bättre på det!
I övrigt är jag rätt så nöjd!
 
Löften:

-Jag ska gå ner 10 kg.
-Köpa mindre prylar/kläder/konsumtion - vi bor redan tillräckligt trångt.
-Inte köpa någon ny häst - de jag har räcker!

Mål:

-Bli helt skuldfri - även CSN, billånet mm
-Rida minst 4 dagar/veckan och då också ta med mig hunden.
 
Jag måste verkligen börja tro på mig själv - det är något jag ska försöka jobba med nästa år!
Jag går en utbildning som är 3,5 år och har avklarat 2 år av den snart och jag tvivlar fortfarande på att jag ska klara den! Löjligt egentligen för jag har inte fått U på något, hittills. Men kan inte låta bli att oroa mig ändå, tror verkligen inte på min egna förmåga. Det måste det bli ändring på!
 
Jag fick upp detta i mitt fb-flöde och tänkte tipsa om det som ett nyårsmål :). Fint tycker jag!
Jag ska ta det, har 2018 och 2019, tycker det är en kul grej :)
 

Bifogade filer

  • 20191217_094952.jpg
    20191217_094952.jpg
    93,5 KB · Visningar: 67
Såg detta också! Inte hört om det innan, men det var ju toppen, säljs till förmån för Barncancerfonden :).
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20191217-095137_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20191217-095137_Samsung Internet.jpg
    87,1 KB · Visningar: 68
Jag brukar ha enkla mål som att klippa mig en gång i kvartalet. Har inte lyckats med det alla år...

Nästa år vill jag fortsätta gå över mina gränser för att utmana mig själv. Som att vinterbada eller gå på spelning ensam. Ta mig ut komfortzonen och se att det säkert finns massor av saker jag säkert gillar men inte hunnit upptäcka ännu.
 
Har tidigare haft mål men känner att också det lägger en press nu så jag avstår det också i år (jobbar deltid pga utmattning).
Däremot har jag en nyårsönskning och det är att 2020 blir ett lite bättre år än 2019.
I vissa delar är det troligt att det händer, andra delar är mer svårslagna. Där hoppas jag att det inte blir sämre!
 
Mitt främsta mål är att hitta ett nytt jobb.

Jag måste också börja jobba på självkänslan och självförtroendet igen, för det har verkligen dalat de senaste månaderna och jobbsöksprojektet hjälper inte direkt om vi säger så.

Skulle också vilja få in en bättre rutin när det gäller matlagning på vardagarna, får ta ett snack med sambon om det.
 
Mina mål...
Fokusera på mitt och de närmastes mående tror jag, det psykologiska främst.
Försöka ha lite tålamod med föräldrarna.
Vara snäll. (Kanske låter töntigt men jag blir glad när jag känner mig snäll så det känns viktigt rent själviskt också.)
Sova bättre (skriver jag i tvivlande förhoppning :angel::D)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har nu gympat med Sofia till hennes 'Sommargympa med Sofia' på SVTPlay från 2020 och som tidigare boende i Umeå undrar jag vid vilken...
Svar
2
· Visningar
445
Senast: tgd
·
Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
123
Senast: Acto
·
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
2 970
Skola & Jobb Jag har suttit i princip hela dagen och försökt jobba. Försökte starta på allvar för snart två timmar sedan och jag har knappt fått...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 782
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp