Nyårstankar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett nytt år har precis påbörjats och känslan av att vilja börja om på nytt har sällan varit så stark. På Facebook läser jag allas sammanfattningar över det fantastiska året som varit och jag måste erkänna att det gör mig lite bitter. Det skulle vara ett bra år det där 2016. Istället kantas det av känslan att vara lika mycket värd som en påse övermogna clementiner. Som tur är påminde min man mig om allt bra som ändå hänt i år, vi har gift oss, jag har påbörjat ett nytt jobb med bra kollegor och chef. Jag och Zam har gjort enorma framsteg både inom hoppning och dressyr. Jag har flyttat från ett ytligt stall med dålig ledning till ett där fokus är på att hästarna ska ha det bra och goa människor.
Så varför är jag bitter? Kan bero på att jag är uppe hos svärföräldrarna och glömt all medicin hemma, de är först när jag inte tar mitt levaxin och serteralin som jag märker hur mycket det gör. Jag går ner på zombiemode och orkar knappt göra nåt. Ligger och sover halva dagarna och får anstränga mig att vara social. Än har det gått bra, har försökt tänka noga på att hellre ta det lugnt än utsätta mig för extra stress.
Ska bli skönt att komma hem och få igång vardagen igen. Jag är försiktigt positiv till att kunna komma ut i arbetslivet. Jag vill också komma igång med att tävla i år, ska sätta upp en plan över hopptävlingar med min tränare och sen ska jag anmäla mig till varenda WE-tävling inom körbart avstånd. När jag tänker på detta blir jag väldigt glad och förväntansfull. Helt plötsligt är jag inte alls bitter, jag ser 2016 som ett förberedelseår inför det 2017 som kommer bli fantastiskt :bump:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Eller så har senaste dagarna känts i alla fall. Jag verkar ha tre känslolägen just nu; hysteriskt skratt, gråt eller apati. Stress...
Svar
11
· Visningar
1 234
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 064
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 087
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 349
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp