Nyårstråden! (För oss som inte firar, firar och/eller bara hänger)

Fy sådär illa var det första året jag hade uteboxar 10/11. Sen dess har det lugnat sig rejält och tack och lov även i år. Alliaria gick bara ett varv i år, Aconitum rörde till bädden men inget farligare. Bägge kändes kontaktbara hela tiden.
Jag tror inte att det är förbud mot pinnraketer som slår igenom här utan att folket i närområdet av stallet fått lite vett i kroppen. Det är många som har djur så jag gissar att grannsämjan kan bli rejält lidande om de envisas med att fortsätta skjuta trots att alla vet om problemen så väl numera.
Jag gissar dock att det small rejält inne i samhället för det var en 'fin' bakgrundsmatta av bomber :(

Men fy sjutton vilket oväsen! Här är vi tack och lov förskonade från oväsen i timtal. Det är någon minut vid tolvslaget några km bort. Mina djur verkar inte bry sig något nämnvärt heller. Jag avundas inte de som får sitta hemma med sönderstressade djur kvällar som denna.:(
 
Hörde väldigt lite knallar på jobbet innan jag åkte hem och såg inget alls till min stora förvåning. Inget heller på resan hem, skönt lite trafik efter vägen. Lugnt och skönt hemma, inget skjutande alls och lugna om än lite ivriga hästar när jag tog in. Shettisen sprang före och stod redan med mulen nere i godsakerna när vi andra kom fram.

Satt uppe hemma en stund men gick sen och la mig, fortfarande förvånad när jag somnade. Vid midnatt var det slut på friden och hela helvetet brakade lös! Jag som tidigare tänkte att det kanske varit onödigt att ta in hästarna var nu glad att de inte gick ute. Trots att det är en skogsbevuxen ganska stor ås mellan mig och galningarna som sköt var det ett jävla oväsen, de måste bränt många tusen på skiten, kändes som jag bodde granne med skjutfältet i Bofors. *morr*

Hoppas verkligen att hästarna inte blev skrämda, ska strax åka och släppa ut dem före jobbet. Ena hunden blev orolig men ingen panik. Tycker det smällde rent för jävligt vid nyår, värre än vad jag kommer ihåg från tidigare år men iaf "glad" att det höll sig kring då. Där fick jag för att jag trodde folk hade blivit klokare och att de avstått eländet i år. *irriterad*
 
Somnade vid halv tio. Vaknade vid midnatt av att det var rena kriget utanför, här försöker folk bräcka varandra med det mäktigaste fyrverkeriet.
Katt och hund sov gott så jag somnade om efter fem minuter. Det brukar skjutas i minst en timme, tur jag inte är lättstörd 😅

Hästen var lugn och glad idag och boxen såg fin ut så antagligen var han mest sur över att vara instängd när jag var ute igår 😊
 
Hur ser det ut hos dej nu @Sel ?
Det blev inte så illa. Jag hade ganska precis hunnit snuggla ned under täcket med flickorna när det brakade loss och jag hade i förväg skurit upp några korvskivor att muta med.. inte för att någon av dem var särskilt berörda (terriern hörde ingenting alls) men jag kunde se att shiban var fundersam och då får hon gärna äta korv så att det inte eskalerar.
Det smällde väl en kvart eller så. Nu räknar jag med att det är tyst i forsättningen, det är inte rikigt lika smällarhysteriskt här som i Sverige, tack och lov. Inte runt nyår i alla fall. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 177
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 344
Senast: jemeni
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 442
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Nu behöver jag Dr. Bukes hjälp, jag tror jag har lyckats göra någon form av kraschlandning. Denna vecka har jag varit förkyld och...
Svar
19
· Visningar
1 757
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp