Nyårstråden! (För oss som inte firar, firar och/eller bara hänger)

Här är det tyst nu, men jag har ju en timme kvar...
Just vår by brukar verkligen inte vara värst på nyår dock. Bonfire night är mycket värre.
 
20191231_235711.jpg


Gott nytt år! :laugh: och ursäkta att glassen ser ut som något annat :crazy::p:laugh:
 
Är uppe hos dottern i sovrummet, ifall att hon skulle väckas av smällarna. Hennes två tidigare nyårsaftnar har vi varit hos vänner och där har hon sovit lugnt i källaren vid midnatt. Vi har dock ingen aning om hur mkt det brukar smälla där vi bor numera.

Än så länge har det varit relativt lugnt. Har smällt på två ställen i byn. Dotterns sömn blev lite ytligare, men hon vaknade inte. Väntar lite till innan jag går ner igen.

Vi deltar i musikquizz över telefon med de vänner vi skulle ha firat med egentligen. Fick ta en paus över midnatt. :D
 
Kan bara konstatera att mina grannar har för mycket pengar och att det där med att pinnraketer är förbjudet är rent bullshit, här flög dom lika högt som vanlig small mera och vräkte ur sig fina ljusshower.
Gissas svans har gått i 120 och nu är hon förhoppningsvis nöjd.
 
Det smäller fortfarande här. Suck! Jag vill ju gå o lägga mig!!

Hundarna verkar obrydda så länge musiken är på iaf, men jag fick lov att höja lite igen då det kom närmare.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Här har det smällt värre än vanligt tyvärr. Massor som gick högt upp i luften också så här verkar inte förbudet ha haft någon effekt alls. Snarare tvärtom känns det som.
 
Gott nytt år! 🥳🎆

Har sminkat av mig och krupit ner i min säng.

Hunden sov igenom 12-slaget. Jag och sambon gick upp på övervåningen för att kolla på raketerna. Trodde hunden skulle vilja följa efter men han sov så sött i sin bädd till tonerna av Bingo Lotto. Skönt.
 
Dom gjorde ju ingen stor affär av det även om minst en ser ut att ha bomull i öronen
Simba har alltid haft bomull på nyår även om jag egentlig inte tror det blir någon skillnad. Toppen (den mörka) hade jag fullt upp med att försöka men att inte hoppa över boxväggen förra året.
 
Sonen sov sig igenom tolvslaget och hunden lyssnade lite men inte mer än så.
Katterna, som upplevde sitt första nyår, var lite nervösa men ändå ok.
Tacksam att vi bor i liten lugn by och inte i nån stad.
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 451
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 256
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 800
Senast: jemeni
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 547
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp