Nybörjarfråga om agilityhinder

Medryttarinna

Trådstartare
Som rubriken säger kommer här en nybörjarfråga om agilityhinder:
De slalompinnar som säljs på t ex Hööks är ju i två färger, och ska uppenbarligen sättas ut varannan röd, varannan blå. Frågan gäller om detta med färgerna är viktigt, eller om man lika gärna kan använda VP-rör (blekgula/vita) från bygghandeln?
 
Är nybörjare själv, men på båda de närmaste klubbarna jag tränar på, i hundhallen samt en blåbärsagility jag var på har alla enfärgade vita/beiga pinnar.
 
Jag tävlar klass 3 och har tränat agility i flera år.

Hundar ser inte rött, så det skulle bara bli blå och grönt. Har dock aldrig varit med om att en hund reagerar på olika färgade pinnar, dock är det bra att träna på pinnar som är flerfärgade då jag sett några hundar som reagerar på skillnaden mellan enfärgade och flerfärgade pinnar.
 
Absolut! Nu gällde detta inte mig. Jag har inte ens någon hund. Jag tänkte mig en present till en som har börjat träna med sin hund på en agilitykurs.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 025
Senast: Klara
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 668
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 063
Tjatter Goda roller: Bagaren - När hen blir uppäten så orkar inte ulvarna äta nästa natt, det vill säga ingen dör. Byfånen - Som byns fåne har...
41 42 43
Svar
853
· Visningar
22 689
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp