Nybörjarfråga

V

vovicockokanon

har en valack som är grundriden i engelsk ridning. lätt att styra/stoppa, flyttar för vikthjälper går 'ganska' bra på lätt stöd/längre tyglar. påbörjad neckreining...
har själv ej ridit western förut men försöker suga åt mig det mesta. nu till min undran:
funderar på att byta bett till stångbett, ett sånt med rörliga skänklar. har jag för bråttom med detta eller går det bra att byta nu? rider nu på ett tredelat tränsbett.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 046
Senast: Bri
·
Utrustning Hej! Jag är inte så världsduktig på bett och skulle därför behöva hjälp. Det handlar om min 9-åriga D-ponny jag haft i snart två år...
Svar
6
· Visningar
882
Senast: caballus
·
Ridning Hej! Jag behöver råd! Min kompis köpte sin första häst för ett par månader sen, har innan dess ridit hästen hela året utan några som...
2
Svar
20
· Visningar
2 661
Dressyr Klurar inte ut detta utifrån snabb koll i bett-bilagan till TR så kollar här. Som oerhört förändringsobenägen har jag ridit på likadant...
Svar
2
· Visningar
1 129
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp