Nyfödingar och förkylning?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Maris_

Trådstartare
Min systerdotter föddes igår! Nu vill jag ju snart träffa henne, men jag har åkt på en förkylning! Är lite småfebrig och snorar och står i! Visst borde jag vänta med att träffa henne då, eller är det riskfritt?


Underbara Nella


/ Maris
 
Sv: Nyfödingar och förkylning?

En förkylning smittar innan den bryter ut och de första dagarna man har fått den. Jag råder dig därför att vänta tills det värsta är över, då jag vet att du inte kan låta bli att pussa och gosa med den lille :love:
En nyfödd är lite extra känslig...
 
Sv: Nyfödingar och förkylning?

Åååå jag såg fotot nu, så söööt! Grattis till moster!
Men som sagt, nyfödda kan drabbas av RS-virus så vänta lite är mitt råd... Bebisen finns ju kvar om några dagar också *ler*
 
Sv: Nyfödingar och förkylning?

Vilken sötis.

Det är nog bäst att du väntar några dagar. Men fråga din syster också - jag var inte särskilt rädd för förkylningar när Sara var liten (och inte blev hon förkyld heller). Just nu, när hon är 7 mån, har hon fått sin första förkylning (och jag har naturligtvis ingen aning om varifrån hon fick den).
 
Sv: Nyfödingar och förkylning?

Åh vilken goding men vänta du till förkylningen gått över så hon slipper få den som första present;)
 
Sv: Nyfödingar och förkylning?

Efter att ha legat på IVA och sedan varit isolerad på sjukhuset i fem dagar med min dotter när hon var bebis så hade jag blivit :devil: om någon kom hem till mig med vilken förkyldning det än må vara. Man ska vara jätteförsiktig med nyfödda de är så känsliga och om de får en förkylning så blir det så jobbigt för dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
659
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 281
Kropp & Själ Jag har gått runt med en klumpkänsla i halsen i snart åtta månader. Har försökt lusläsa i forum men hittar få fall där någon haft det så...
Svar
14
· Visningar
1 933
Senast: lillaP
·
Övr. Barn Jag försökte ta mitt liv i november 22, det blev då en automatisk orosanmälan och barnen har haft samtal med soc och de hade ingen oro...
Svar
16
· Visningar
6 122
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp