Nygammal tävlingsform på Skellefteå Ridklubb

Sv: Nygammal tävlingsform på Skellefteå Ridklubb

åhå det där hade jag helt missat :(
 
Sv: Nygammal tävlingsform på Skellefteå Ridklubb

Något liknande red vi för många många år sen ofta på ridskolan där jag jobbade...ur kul:)
 
Sv: Nygammal tävlingsform på Skellefteå Ridklubb

Sånna tävlingar har vi haft flera gånger på ridskolan hemma :)
Fast vi har nog inte haft det med "minsta poäng"..
Och så har vi några gånger haft fler "kategorier", som tex terränghoppning eller teori.

Jättekul är det :banana:
 
Sv: Nygammal tävlingsform på Skellefteå Ridklubb

Hehe... låter ju kul, fast på vår förra avslutningstävling tog vi det ett steg längre. Först skulle man rida en dressyrbana (har för mig att det var öpnna, sluta med volt i mellan) galoppvolt etc. Dessutom var det en "så många steg som möjligt mellan bommarna". Sedan skulle man hoppa ett hinder (man fick välja typ 30-80 cm som gav olika poäng) och sedan göra dressysprogrammet direkt åt andra hållet, hoppa igen och avsluta med en snygg uppridning :rofl: görskoj! Vill minnas att min första tanke var: gud, vad ska jag ha för läder ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Av någon outgrundlig anledning har jag anmält mig till en hopptävling som ridskolans ridklubb anordnar. :) Jag har aldrig tävlat förut...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Hästnyheter (NV) På morgonen före söndagens V65-tävlingar på Umåker isolerades även Patrik Nygrens stall sedan en häst blivit sjuk. Troligen har...
Svar
0
· Visningar
882
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (NV) De allra flesta hästägare brinner för sina hästar. Men få brinner som Eva Skoglund gör för Flying Herkules. Hon har till och med...
Svar
0
· Visningar
1 027
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (NV) Det blev ingen lyckad helg för Frida Lövgren på inomhus-SM i hoppning. Två spända hästar och tävlingen var förstörd. – Det känns...
Svar
0
· Visningar
799
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp