Nyheter (svenska) online

Seabaz

Trådstartare
Ni som läser nyheter på internet, vilka sidor läser ni?

Jag kollar svenska nyhetssidor 1-2 gånger i veckan och då oftast aftonblaskan eller expressen. Ibland dn och kanske mest svt.

Men gillar inte upplägget riktigt, de två första är röriga och sällan med konkret info.

Finns det nån bra sida ni kan rekommendera? Ej betalsidor
 
Jag läser SvD, DN, Dagens Samhälle, lokaltidningen från min kommun och från kommunen jag jobbar i. Ibland även DI.

Numera har jag betalversioner att de flesta men läste/läser dem även utan. En del artiklar gick att läsa och andra fick man åtminstonde en ingress från.

Expressen co h Aftonbladet tycker jag sällan har rikiga nyhter, mest bara klickbeten. Händer ofta att jag klickar mig in på en nyhet och upptäcker att det bara var rubriken som lurade mig.

För övrigt AVSKYR jag alla dessa videos tidningarna har. Det tar sån tid. Plus att man måste stå ut med ointressant reklam först.
 
Ni som läser nyheter på internet, vilka sidor läser ni?

Jag kollar svenska nyhetssidor 1-2 gånger i veckan och då oftast aftonblaskan eller expressen. Ibland dn och kanske mest svt.

Men gillar inte upplägget riktigt, de två första är röriga och sällan med konkret info.

Finns det nån bra sida ni kan rekommendera? Ej betalsidor
Konkret info och fördjupande journalistik hittar du på https://sverigesradio.se/
 
Jag brukar läsa webbnyheter från SR, SVT och DN (utanför betalväggen). Enda gången jag surfar in på typ Aftonbladet är för att se resultatet från nån hockey- eller fotbollsmatch.
 
I jobbet har kvällstidningarna ett värde för att de är snabba. Här använder jag även Flashback (men det kostar tilltro till mänskligheten - misogyner, rasister...och en och annan hjälte som försöker skaka vett i pöbeln).

Bäst överblick över lokala händelser på olika platser ger sr.se.
 
DN, SvD, SvTnyheter, Etc, Syre och Feministiskt perspektiv.

Och så har jag förvånansvärt stor nytta av lite olika nyhetsbrev från SLU!
 
Ni som läser nyheter på internet, vilka sidor läser ni?

Jag kollar svenska nyhetssidor 1-2 gånger i veckan och då oftast aftonblaskan eller expressen. Ibland dn och kanske mest svt.

Men gillar inte upplägget riktigt, de två första är röriga och sällan med konkret info.

Finns det nån bra sida ni kan rekommendera? Ej betalsidor

Jag kollar igenom DN, Sydsvenskan och SvD varje dag.

Jag tror att var och en kostar 100 kr i månaden. Det är ändå rätt lite pengar för så bra och heltäckande journalistik. Jag tycker absolut det är värt pengarna.
 
Ni som läser nyheter på internet, vilka sidor läser ni?

Jag kollar svenska nyhetssidor 1-2 gånger i veckan och då oftast aftonblaskan eller expressen. Ibland dn och kanske mest svt.

Men gillar inte upplägget riktigt, de två första är röriga och sällan med konkret info.

Finns det nån bra sida ni kan rekommendera? Ej betalsidor
Lustigt nog SVT och SR, de har de tydligaste och bäst uppställda nyhetssidorna och minimalt med
-Putte ramlade i Ökampen och fantastiskt nog mindre -du måste titta på det här långsamma och dödtrista filmen/lyssna på X för att få informationen utan den är nedskriven i text.

Jag betalar för DN men tycker informationen på Sveriges radio är mer översiktlig, tar upp viktiga händelser tydligare och är mindre sensationsinriktad.
 
Jag kollar igenom DN, Sydsvenskan och SvD varje dag.

Jag tror att var och en kostar 100 kr i månaden. Det är ändå rätt lite pengar för så bra och heltäckande journalistik. Jag tycker absolut det är värt pengarna.
Nope SvD kostar 200 och DN 100 (men är väl kanske på väg upp) Sydsvenskan vet jag inte (jo 99 billigaste). Skippade precis SvD.
 
Svt, sr och omni. Aftonbladet för att kolla av deras JUST NU- de är snabbast av alla sen kan man googla fram nyheten bättre täckt någon annanstans.
 
Jag hade Omniappen ett tag, men den höll på att ge mig stressjukdomar. Jag antar att det främst var ett handhavandefel från min sida, men jag blev helt sönderstressad av ständiga aviseringar. Jag vill inte att hela världen går rakt in i min mobil utan sållning, utan jag föredrar att själv via mobilen söka upp världen lite då och då under dagen. Om ni fattar hur jag menar?
 
Jag hade Omniappen ett tag, men den höll på att ge mig stressjukdomar. Jag antar att det främst var ett handhavandefel från min sida, men jag blev helt sönderstressad av ständiga aviseringar. Jag vill inte att hela världen går rakt in i min mobil utan sållning, utan jag föredrar att själv via mobilen söka upp världen lite då och då under dagen. Om ni fattar hur jag menar?
Fast det är ju bara att stänga av pushnotiser i inställningar?
 
Jag hade Omniappen ett tag, men den höll på att ge mig stressjukdomar. Jag antar att det främst var ett handhavandefel från min sida, men jag blev helt sönderstressad av ständiga aviseringar. Jag vill inte att hela världen går rakt in i min mobil utan sållning, utan jag föredrar att själv via mobilen söka upp världen lite då och då under dagen. Om ni fattar hur jag menar?
Jag fattar precis! Har aldrig förstått folk som har omniappen med notiser påslaget, jag hade stressat sönder på en gång. Blir stressad av vänner som har den för deras telefoner vibrerar hela tiden, så tittar de på den och säger typ "oj då, fem döda i X". Vem vill ha sånt direkt in i telefonen!?
 
Jag fattar precis! Har aldrig förstått folk som har omniappen med notiser påslaget, jag hade stressat sönder på en gång. Blir stressad av vänner som har den för deras telefoner vibrerar hela tiden, så tittar de på den och säger typ "oj då, fem döda i X". Vem vill ha sånt direkt in i telefonen!?
Du skulle se min skärm! :laugh: Ständigt randig av pushar från Omni, GP, GT, Expressen, DN, Aftonbladet, SvD och Sydsvenskan. Tror t o m att jag har ljud på nästan alla 😳
 

Liknande trådar

Övr. Djur Äntligen har drömmen om ett eget hus gått i uppfyllelse och därmed måste självklart ett gäng ankor flytta hit! Men jag läser och lär...
Svar
8
· Visningar
1 674
Senast: Ainon
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 130
Senast: nullo-modo
·
Kultur Nu behöver jag input från Buke-oraklet! Jag har skrivit en historisk roman som är under utgivning. Idag fick jag veta att jag ska välja...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 603
Senast: Keb71
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 784
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp