Nyhetspoddar

the_connemara

Trådstartare
Mitt liv är helt ostrukturerat och visst har jag radion på i bakgrunden (i stallet Mixmegapol och hemma/i bilen P1) men jag hade velat ta del av nyheter i poddformat. Har ni några bra poddar ni följer?

Jag gillar tex Ekot men det blir tjatigt att följa dem och få aviseringar om alla sändningar och jag gillar tex P1-morgon men det är mycket upprepning och väl långt (3.5 h). Godmorgon, världen! har jag lite svårt för, har försöktfölja den men jag tappar direkt bort mig när det är flera (än max två och helst då väldigt olika röster :nailbiting:) som pratar så alla de delarna går mig helt förbi och jag avskyr (djupt och innerligt) all form av satir och annat trams. Är väldigt faktaorienterad men okunnig :angel: och vill bättra på det lite.

Är framförallt intresserad av typ dagsaktuella nyheter Sverige/världen men gärna lite mer fördjupade än två meningar om var sak. Men tar gärna emot tips lite utanför vad jag söker också för att testa :)
 
Möjligen att den är lite för smal men The Daily från NY Times är väldigt bra. Fokuserar på en aktuell händelse/vinkel per dag och ger en hel del djup på 15 min. Men som sagt, fungerar inte helt som enda nyhetskälla och är usa-centrerad.
 
Möjligen att den är lite för smal men The Daily från NY Times är väldigt bra. Fokuserar på en aktuell händelse/vinkel per dag och ger en hel del djup på 15 min. Men som sagt, fungerar inte helt som enda nyhetskälla och är usa-centrerad.

Jag borde skrivit på svenska :angel: Men kanske vågar testa ändå, gillar konceptet!
 
Omni (nyhetsapp) gör en massa reklam för sin podd, men huruvida den är bra eller ej kan jag tyvärr inte uttala mig om!
 

Liknande trådar

Träning Klickade runt på YT och insåg att många tydligen vill föreviga hästens första steg med ryttare på. Inget jag reflekterat över tidigare...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 351
  • Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några...
45 46 47
Svar
923
· Visningar
40 238
Senast: Mistimed
·
Hundavel & Ras Har funderat länge på att skaffa en till hund. Nu är det inte aktuellt riktigt ännu, men lika bra att vara ute i god tid med sina...
Svar
7
· Visningar
1 286
Senast: Grålly
·
Hundavel & Ras Nu är det väl inte aktuellt för mig att skaffa hund än på ett tag men då jag gillar att vara väl förberedd så har jag börjat fundera på...
2
Svar
22
· Visningar
1 874

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp