Nyinvesterad dator! Det blev en Mac !

T

taskmört

och varför har ingen påtalat det främsta argumentet FÖR Mac innan. Bara 1 EN sladd så är grejen igång!!!! EN SLADD! Om nån hade berättat det inann så hade saken vart klar för länge sen. Varför grunna i veckor mac eller PC. Jag är jättenöjd. En del att lära om förstås, men det är ju bra för hjärnkontoret sägs det. Det är en iMAc och uppkopplad med router så är den hyfsat bärbar, inne i huset iallfall. Man flyttar den lätt mellan rummen. Just nu ligger jag i soffan och skriver detta historiska första inlägg på min nya dator och jag är sååååå lycklig.

*Tar en jordnöt till*
 
Sv: Nyinvesterad dator! Det blev en Mac !

men detta är ingen laptop- det verkar mer vara en hybrid.....:p
 
Sv: Nyinvesterad dator! Det blev en Mac !

Visst är de bra? :D

Jag har också en iMac, älskar den. Har i och för sig haft Mac sen 99 eller 00, kommer inte riktigt ihåg.
 
Sv: Nyinvesterad dator! Det blev en Mac !

Det finns långt flera argument ;) Jag har aldrig lyckats bli avvand, och mac blir det i fortsättningen oxå! Varför bryta en god vana från -91 ...

Har du en sån där fin liten imac som är "bara skärm" nu?
 
Sv: Nyinvesterad dator! Det blev en Mac !

Ja, alltihopa finns i skärman. Bara mus och tangentbord till...:love:

snabb rackare är det oxå- PC:n är hästlängder efter....
 
Sv: Nyinvesterad dator! Det blev en Mac !

snabb rackare är det oxå- PC:n är hästlängder efter....
Min nyaste dator är också snabbare än mina äldre. Rätt normalt nyare datorer är snabbare än äldre, oavsett variant. För övrigt är det dels inga problem hitta en icke-mac som är snabbare, och dels är iMac i princip en pc.
 
Sv: Nyinvesterad dator! Det blev en Mac !

Men den har fortfarande bara EN sladd :p
och är busenkel att ta med sig.
 
Sv: Nyinvesterad dator! Det blev en Mac !

En mac i dag har ett operativsystem byggt på unix, helt klart. Grymt lämpligt när vissa linuxprogram portas direkt ;)

Gällande snabbhet så finns å andra sidan tester som visar att intelprocessorerna faktiskt i övningar/tester ÄR snabbare än pc. :cool:
 
Sv: Nyinvesterad dator! Det blev en Mac !

En mac i dag har ett operativsystem byggt på unix, helt klart. Grymt lämpligt när vissa linuxprogram portas direkt ;)

Gällande snabbhet så finns å andra sidan tester som visar att intelprocessorerna faktiskt i övningar/tester ÄR snabbare än pc. :cool:

Så du säger att en Intel Core 2 Duo på 2.33 GHz (Som det verkar sitta i den "värsta" iMac-varianten) är snabbare än en Intel Core 2 Duo på 2.33 GHz? Med nyare firmware är dessutom mac med intelprocessorer (vilket de mer och mer går över till) ibm pc-kompatibla och kan därmed med rätta sägas vara just pc.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp