Bukefalos 28 år!

nyklippta får

ameo

Trådstartare
Moderator
Hur tåliga är nyklippta får?
Min fårklippare kommer i morgon - lite senare på hösten än jag hoppats på... Min plan var från början att fårskallarna skulle gå ute dygnet runt i en månad till ungefär, men helt plötsligt har det ju börjat vara frost på nätterna.
Fryser de väldigt mycket om man släpper ut dem igen nu eller är det inga problem alls? De är i väldigt gott hull :angel: (har ju inte fått några lamm som ätit upp ullet...)
 
Sv: nyklippta får

Det bör gå bra, så länge dom kan gå in under skydd och har tillräckligt med mat, så att dom slipper ta av hullet, för att hålla värmen..
Jag personligen klipper mina får med ett sparskär nu på senhösten och ett vanligt skär på våren..
 
Sv: nyklippta får

De har inget hus att gå in i, men en tät busk-hobbe de brukar vara i, i den hage där jag tänkt ha dem ute ett tag till.
Nåja, de får i alla fall vara inne på nätterna första veckan, för det ska bli trist väder... Och dessutom är det enklare att få in stona nästa helg från just den hagen om fåren inte är där just då, så det blir nog bra så här.... :D
 
Sv: nyklippta får

ameo skrev:
Hur tåliga är nyklippta får?
Fryser de väldigt mycket om man släpper ut dem igen nu eller är det inga problem alls?

Är det inte mer än -5 ute och de kan gå in under tak så är det inga problem alls. :smirk:
(enligt Norska försök )
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
887
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 538
Senast: Nepenthe
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 342
Senast: Bapelsin
·
Gravid - 1år Hur gör ni om det visar sig att er partner inte klarar av föräldrarollen så bra som ni båda hoppats..? *långt* Vi visste från början...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
31 565
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp