Mirre

Trådstartare
Ska på fotokurs där i augusti och har aldrig varit i stan. Är det lätt att hitta där? Hur är det att köra i stan? Rörigt eller lugnt?
 
Ska på fotokurs där i augusti och har aldrig varit i stan. Är det lätt att hitta där? Hur är det att köra i stan? Rörigt eller lugnt?
Tycker inte det är svårt att hitta och ganska lättkört.
Centrum är inte så stort.
Vet inte exakt hur mycket bilar är att köra i "rusningstid" numera men har aldrig upplevt det som svårkört så det borde vara hanterligt.

Har familj där, så kan nog kolla upp mer detaljerat om där du ska vistas om du skulle vilja.
 
Det är en mysig stad! Jag tycker att det är lätt att hitta, för det är ju ganska litet. Det är min närmsta "shoppingstad" och jag hör till lasarettet där, men jag bor inte där och har inte koll på om det är vissa tider det är kaos i trafiken. När jag varit där så har det varit ganska lugnt. Då kommer jag från Stockholm från början, så allt är väl iofs lugnt i jämförelse med det. :D
 
Grattis till att ha ett fint besök framför dig! Huruvida det är lätt att hitta får någon annan svara på, jag skulle vilja säga ja. Hur det är att köra där bör kanske någon annan också svara på då jag inte kör, men jag skulle vilja säga att det inte borde vara några större bekymmer, och huruvida det är rörigt eller lugnt så måste jag ändå få tillägga att det är lugnt. Men kanske känner jag så för att jag tillbringar mycket tid i Lund och Malmö, och Nyköping är inte riktigt i den kalibern... :D Det känns i alla fall lugnare ;)
 
Verka va ganska lätt, kör ej själv så mycket än där (håller på ta körkort) men sambon som är van senast med Stockholmtrafiken tycker är underbart lätt köra i Nyköping.

@Mirre har du vägen förbi Oxelösund kan bjuda på kopp kaffe eller nått. Nyköping är närmsta stora stad för mig om ska ha nått utöver vanlig affär och apotek typ. :D
 
Ska på fotokurs där i augusti och har aldrig varit i stan. Är det lätt att hitta där? Hur är det att köra i stan? Rörigt eller lugnt?
Du har ju tid på dig. Om du vet var du skall vara (har fått för mig att du bor i Örebro trakten). Det går ju att lägga en dag på att åka dit kanske.
 
Vad jag har förstått så kan det vara rätt marigt runt 4-tiden, med bilar precis överallt på väg till och från stan och en del mindre lyckade trafiklösningar.

Det är inte särskilt svårt att hitta, det finns bara en lång shoppinggata, hamnen och slottet, ungefär. Dock kan Nyköpingsbor ha lite egna förklaringar på vart saker ligger- exempelvis " Vid Dubbelmackarna" så menas det ett par bensinstationer som har varit borta i kanske 20 år?

Kör man inte i värsta rusningen så är det inte alltför svårt att hitta, men ska du parkera, så räkna med att du får kolla en 3-4 parkeringsplatser innan du hittar nåt.
 
Det är inte särskilt svårt att hitta, det finns bara en lång shoppinggata, hamnen och slottet, ungefär. Dock kan Nyköpingsbor ha lite egna förklaringar på vart saker ligger- exempelvis " Vid Dubbelmackarna" så menas det ett par bensinstationer som har varit borta i kanske 20 år?

Haha, säger de det än 😇😅.
Jag minns inte när de försvann men länge sedan är det, så 20+ år är nog ganska rätt.
 
Ska du mot Örebro 52an från centrum, vid 16-17-tiden, så är det enorma köer och ingen släpper fram någon. Man kan typ få stå till fan hämtar en. Annars tycker jag att Nyköping är lättkörd, men håll ordning på högerregeln, den hålls det hårt på i korsningar 😁
 

Liknande trådar

Fordon Jag och min man funderar lite på om vi ska köpa en mopedbil som komplement till våran bil (minibuss så ingen man gärna kör i stan med)...
Svar
5
· Visningar
518
Senast: Fetaost
·
Kläder & Bli fin Att hitta jeans som passar en önskemål? Jag börjar bli i desperat behov av nya byxor, så åkte till närmaste shoppingcenter igår. Men det...
Svar
12
· Visningar
674
Senast: grodan21
·
  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 017
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Mot magsår. Fick en burk utskriven efter att ha gjort gastroskopi. Inga andra instruktioner. Ska det räcka med denna burk? Läker...
2
Svar
38
· Visningar
1 164
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp