Bukefalos 28 år!

Nykomlingar (hamster och mus)

gul_zebra

Trådstartare
Fick hem två nya sötnosar igår, en guldhamster och en mus :bump:

Här är guldhamstern Djurzaa (aka "Svullo, om jag får in det i skallen), heterozygot silvergrå korthår, hona
djurzaa.jpg


djurzaa1.jpg


Och här är musen Flip, choklad tan (broken?), hane
flip.jpg


flip2.jpg
 
Sv: Nykomlingar (hamster och mus)

Riktigt fina båda två! Särskilt Filip är ju bara hur söt som helst :love:

För länge sedan hade jag några möss, bl a en satin, ngn texel (så fint) och en rikigt fin black and tan av engelsk typ. Nu när vi har hund och katt inne föredrar jag utedjur, tillräckligt att pussla med korrarna nu fram till sommaren (då flyttar dom ut). Annars är möss mysiga djur.
 
Sv: Nykomlingar (hamster och mus)

Söt Flip var! :)
Fick hem en hamstertös igår jag med, från samma som transporterade åt dig. ^^
Blev en lite rost umborous långhår för min del. :love:
 
Sv: Nykomlingar (hamster och mus)

Oh texel och satin, det är bannemig det underbaraste som finns på möss :love: Har 3 texel och 2 satin själv, och så lite astrex och så också :D

_Ninni_Hedblom_: Hörrudu, du glömde bild! ;)
 
Sv: Nykomlingar (hamster och mus)

Oh texel och satin, det är bannemig det underbaraste som finns på möss :love: Har 3 texel och 2 satin själv, och så lite astrex och så också :D

_Ninni_Hedblom_: Hörrudu, du glömde bild! ;)

Ja det är väldigt fint. Satinen var dessutom siamestecknad så pälsen var som pärlemo, väldigt fint.
 
Sv: Nykomlingar (hamster och mus)

Asch, då ska du se min ena dam ;) Creme argente satinlånghår - lätt den finaste musen som existerar :love:
 
Sv: Nykomlingar (hamster och mus)

åh så söt Svullo är :love: och vad häftig Filip är.

Varför finns det inte så söta sötnosar i närheten när jag planerar att köpa nya djur
 
Sv: Nykomlingar (hamster och mus)

Orkar inte gräva fram en :angel:
Finns på min hemsida dock :D www.geocities.com/gul_zebra - klicka på Annelie, mina djur, möss och så är hon där, Vattnadals Kola heter hon :)

Constance: Tja, just det där med "i närheten" är ju rätt onödigt att öht ta med i beräkningen - de söta djuren finns alltid långt bort, lagen om alltings jävlighet eller nåt :D Själv köper jag sällan djur i hemtrakterna numera, ordnar oftast med transporthjälp eller hoppar på tåget iom bristen på uppfödare här i trakten. Har bla kaniner från Lund, en råtta från Göteborg, några möss och råttor från Gävletrakten och flera djur från Stockholmstrakten - och jag själv finns uppe i Borlänge, Dalarna.
http://djurtransport.ifokus.se är görbra för såna ändamål för övrigt ;)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 236
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 347
Katthälsa Vildkattmamman doris fick åka till veterinären för ca två veckor sen och bli kastrerad, vilket inte var lätt men iväg kom hon och i rätt...
Svar
2
· Visningar
723
Senast: Buck
·
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 539
Senast: nilie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp