Nykomlingarna är här!

gul_zebra

Trådstartare
Var iväg till fjollträsk igår och hämtade hem mina nya sötnöss :banana:

Efter att ha suttit några timmar på tåget med en hysterisk tjej bakom mig (tåget var en timme försenat, hon satt i telefon och grät och skrek att hon inte alls var hysterisk. Ordbok någon? :devil: ) och en godis- och fikaberoende tant framför mig ("Nu ska vi äta godis!" "Sen måste vi fika." "Och då blir det fika igen." "Och justja, då måste vi fika också" "Det blir mycket fika!") kom jag fram till centralen. Bara att stå där vid bögringen och försöka hitta cazaki här på buke, dvs nån blondin med grön tröja som det var massor av så det var skitsvårt, fanns ju bara blondiner och emos där :p Men det gick till slut :D Iväg på nåt fik och sen raka vägen till Morakullans för att kika på lite möss. Med mig hem följde Morakullans Snyggomus, vars namn passar alldeles utmärkt för han är skitsnygg :D Det var kärlek vid första ögonkastet typ, så lugn och go och åh :love:

Och här har vi då honom, en (ska jag skämmas om jag plockar fram fusklappen nu? :angel: ) li-ar/pfbe tex (dvs en lilac argente pannfläcksberkshire texel, för er som är lika kassa på musfärger som jag är) på 1 år och 2 månader :)
14497_1190491583.jpg

(det blev för många infogade bilder i inlägget så det kommer mer efter tidsgränsen :angel: )
 
Sv: Nykomlingarna är här!

Sen var det raka vägen till centralen igen för att möta en icke registrerad uppfödare för att köpa hamster och samtidigt möta en som sålde snäckor. Så med mig hem kom en liten sobelkille som jag kallar Sverker, efter han i Plus :D Riktiga namnet glömde jag fråga om :o
96782_1190491724.jpg


Och så snäckorna förstås, kom hem med 4 st sjuuuuuukt snygga Achatina fulica - zäbra blev skiiiiitglad, för det är inte ofta man ser snäckor med skal i så sjukt bra kvalité :love:
78178_1190491983.jpg
 
Sv: Nykomlingarna är här!

Oj, massa djur har du nu :D. Hur får du plats? Har du möblerat om igen och har en bur i eller under sängen? :D :angel:

Hamstern var skiitsöt iaf :love:.
 
Sv: Nykomlingarna är här!

Vad fina alla är. Jag tjuvkikade i din bilddagbok för bara nåra minuter sen för att se hur det hade gått med djurköpandet. :p

Frågar som nagellack, hur får du plats? :angel:
 
Sv: Nykomlingarna är här!

Tja, jag har honråttorna på toa just nu :angel: Men de ska snart in på rummet de också iofs så det kanske inte räknas :D
Knepet är annars att ha bur på bur, samt dumpa byrå och sånt onödigt ute i hallen :D Så det enda jag har på rummet förutom djuren är typ... Säng, bokhylla, skrivbord och nattduksbord, varav bokhyllan och nattduksbordet är intryckt bakom sängen. Man får vara lite smidig om man har ett rum på 7 kvm... :angel: :D

Får knäppa ltie kort sen, när det är städat! ;)
 
Sv: Nykomlingarna är här!

Jaaa, hade jag fått som jag hade velat hade mitt rum nog med sett ut så, med alla djur. Tyvärr hindrar mamma mig :mad: (och sen tycker pojkvännen att jag ska tänka på vart alla djuren ska ta vägen när vi ska flytta ihop, han har med några djur och fler på ingång)
Jag kan tipsa om loftsäng, ifall du vill ha fler djur. Det går att stapla många burar där under. :p

Men en hamster till borde väl få plats, tycker jag. Ska eventuellt få adoptera en Fluffy av en kompis. En liten dvärghamster som inte får plats för att han ska köpa en till orm. Han är dessutom för blödig för att mata sin nuvarande orm med gamla husdjur.

Men Sverker var ju alldeles underbar! :love:
 
Sv: Nykomlingarna är här!

Min mamma hindrade förut. Hon har inget att säga till om numera :angel:
Jo loftsäng har jag funderat på... Men jag är höjdrädd så det sket sig :D Men snart flyttar jag, så då blir det mer plats! Större rum, hall, kök... Det enda jag måste kunna trycka in är det gamla, byrån, ett bord... Och sängen byts ut mot bäddsoffa tack vare djuren :angel: Har inte bestämt mig för om jag ska ha ett köksbord än ens hehe :D
 
Sv: Nykomlingarna är här!

Möbler är överskattat, icke-mänskliga roomates underskattade. :D

Kör på det nödvändigaste till dej och resten till djuren. :angel:
 
Sv: Nykomlingarna är här!

Du tror inte att jag redan gör det då? :angel:

(Okej så bokhylan är väl inget måste egentligen, men den är smidig för då kan man ha burar där också :angel: )
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp