Nyligen amputerad eller större operation på katt

Ziggy

Trådstartare
Är de någon här som nyligen gjort en större operation eller amputation på sin katt och kan hjälpa mig?!
Jag fick hem min idag och enda bakbenet amputerades i måndags (två dagar sen) pga troligt påkörd.

Vad gör man åt rastlösheten, klådan och oron i katten? Han har tratten på men håller ju på att bli tokig för han vill tvätta hela sig själv och även så klart såret.
Är de bara att uthärda och hur många dagar innan de lättar för både honom och mig!?
 
Är de någon här som nyligen gjort en större operation eller amputation på sin katt och kan hjälpa mig?!
Jag fick hem min idag och enda bakbenet amputerades i måndags (två dagar sen) pga troligt påkörd.

Vad gör man åt rastlösheten, klådan och oron i katten? Han har tratten på men håller ju på att bli tokig för han vill tvätta hela sig själv och även så klart såret.
Är de bara att uthärda och hur många dagar innan de lättar för både honom och mig!?
Vad får han för mediciner?
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 185
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 582
Senast: alazzi
·
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 822
Senast: Sol
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 025
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Sminktråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp