Bukefalos 28 år!

Nymålat på jobbet - mår dåligt

Magiana

Trådstartare
För lite drygt en vecka sedan flyttade jobbet till en ny lokal. Innan vi flyttade in målades det om där.

Nu har jag huvudvärk och lite illamående titt och tätt p.g.a. målarfärgslukten. Det brukar förvisso inte vara så mycket, men jag störs. I morse började det sämre måendet så fort jag kom in i lokalen.

Finns det över huvudtaget något man kan göra åt det här? Jag är den enda som sitter 8 timmar om dagen där och jag är doftöverkänslig. Ska jag bara härda ut?
 
De vet att jag har svårt för målarfärgslukten, men sen då? De kan ju inte gärna ta bort målarfärgen som luktar.

Jag försöker vädra ibland, men kan inte ha fönstret öppet hela tiden. Det blir kallt inne. Men det är väl det enda jag kan göra antar jag.
 
Hur länge kommer det lukta målarfärg där? Vet inte vad du jobbar med, men kanske kan du sitta någon annanstans och jobba tillfälligt eller jobba hemifrån?
 
Hur länge kommer det lukta målarfärg där? Vet inte vad du jobbar med, men kanske kan du sitta någon annanstans och jobba tillfälligt eller jobba hemifrån?

Jag har ingen aning hur länge det kommer att lukta. Ibland kan jag jobba hemifrån. Jag har under en tid jobbat 2 dagar i veckan hemifrån när det har varit möjligt, men det är inte helt poppis.

Vad säger ditt arbetsmiljöombud om problemet?

Det finns ingen. Jag är den enda anställda.
 
Vädra mycket och höj värmen på elementet. Kanske till och med sätta in ett extra element under tiden för att hålla värmen. Blir visserligen en dyr elkostand men det kan dom väl stå för om det bara handlar om en kortare period.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 687
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 280
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 181
Senast: Magiana
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp