Nyopererad tik.

Raven_

Trådstartare
Min lilla tik fick ju opereras i onsdags för livmoderinflammation. Allt gick bra och hon fick komma hem i torsdags. Såret ser fint ut och hon är mycket piggare, verkar inte ha speciellt ont. Men det kliar nåt fruktansvärt! Varken hon eller jag har sovit speciellt mycket, jag har vaknat så fort hon rest sig och hon har kliat upp små sår på bröstkorgen där dom rakat, precis brevid operations såret.
Nån som har nåt smart tips på hur man kan lindra kliandet? Smorde med helosan igår i ljumskarna och en bit från såret, det verkade lindra lite, men mera tips mottages tacksamt!
 
Sv: Nyopererad tik.

Alsollösning, fast akta så det inte kommer i såret. Viatop kan köpas hos veterinär (kanske hos apotek) vilket är klådstillande.

Strumpor på baktassarna nattetid så hon inte river upp det mer?
 
Sv: Nyopererad tik.

Tack för tipset! Får gå o kolla apoteket i morgon.

Klippte sönder en t-shirt nyss och gjorde en liten tröja, hon verkar tycka att det är skönt!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik började löpa i onsdags, inte så hon blödde, men svullen vulva och lite blodblandade ”flytningar” som det brukar vara innan det...
Svar
0
· Visningar
2 356
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Hunden fick opereras förra veckan pga livmoderinflammation. Dag 3 efter operationen börjar det droppa rätt mycket sårvätska ur såret...
Svar
5
· Visningar
2 392
Senast: Javet
·
Övr. Hund Jag har en pigg och glad unghund som haft det jäkligt i år med långa konvalescenser. Han vill ofta leka, men nästan genast måste jag...
Svar
17
· Visningar
1 314
Senast: Takire
·
Katthälsa Min ungerska hittekatt är 13 år gammal nu. Kastrerad sedan 6 månaders ålder. Frisk förutom en atopisk dermatit, som hon får kortison...
Svar
11
· Visningar
1 885
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp