Nyponpulver

_FiA_

Trådstartare
Jag har fått tipset att testa med nyponpulver för lederna. Dock är det rätt dyrt dom små förpackningarna man köper till människa.

http://www.topformula.se/article/nyponpulver__back_on_track

Här finns det ju en liten förpackning på 200 gram och en stor på 900 gram och på den stora står det (foderråvara) inom parentes.

Innehåller skiljer sig lite åt?

Det jag undrar är, kan jag köpa foderråvaran och använda till mig själv, eller kan den bara ges till häst och hund?
 
En kompis till mig äter de nyponen, hon köper de stora burkarna på 1,5 kg. När jag handlade till hästen sist så tipsade butiken om att jag kunde äta det själv med så det är nog ingen fara att äta själv. :)
 
Jag äter samma som till hästen, funkar kanon för värken i mina axlar :)
 
Jag äter samma som till hästen, funkar kanon för värken i mina axlar :)

En kompis till mig äter de nyponen, hon köper de stora burkarna på 1,5 kg. När jag handlade till hästen sist så tipsade butiken om att jag kunde äta det själv med så det är nog ingen fara att äta själv. :)

Det kan funderade mest över är att det står växtråd 11 g på foderråvaran, vad nu det innebär vet jag inte.

sedan står det ju dosering 1 msk människa, frågan är om den doseringen är lika om jag väljer foderråvaran.
 
Det kan funderade mest över är att det står växtråd 11 g på foderråvaran, vad nu det innebär vet jag inte.

sedan står det ju dosering 1 msk människa, frågan är om den doseringen är lika om jag väljer foderråvaran.

Tror att det motsvarar fibermängden som kan stå på förpackningar ibland. :)
 
Jag äter också samma som hästarna och hunden gör. :) Det är samma grej. Jag har ringt till flera tillverkare och frågat vad som skiljer produkterna åt och jag har fått svaret att det är inte samma krav på hygien på djurprodukterna som det är för människor. Men sen tror jag ju knappast att de ändrar maskinerna eller rutinerna beroende på vilka burkar/hinkar de fyller för stunden.
 
Jag har fått tipset att testa med nyponpulver för lederna. Dock är det rätt dyrt dom små förpackningarna man köper till människa.

http://www.topformula.se/article/nyponpulver__back_on_track

Här finns det ju en liten förpackning på 200 gram och en stor på 900 gram och på den stora står det (foderråvara) inom parentes.

Innehåller skiljer sig lite åt?

Det jag undrar är, kan jag köpa foderråvaran och använda till mig själv, eller kan den bara ges till häst och hund?


Äter BoT Nypon och det är i mitt och hästarnas tycke super bra. Här testat nypon från flera andra tillverkare men BoT har samma kvalité hela tiden.
Mvh
Pudlan
 
Jag har fått tipset att testa med nyponpulver för lederna. Dock är det rätt dyrt dom små förpackningarna man köper till människa.

http://www.topformula.se/article/nyponpulver__back_on_track

Här finns det ju en liten förpackning på 200 gram och en stor på 900 gram och på den stora står det (foderråvara) inom parentes.

Innehåller skiljer sig lite åt?

Det jag undrar är, kan jag köpa foderråvaran och använda till mig själv, eller kan den bara ges till häst och hund?

Köp vanligt nyponmjöl i butik? Alltså sånt man ska ha till nyponsoppa. Nypon som nypon, menar jag.
 
Det finns att köpa billigare på Örtaxxx salsta annars köp krossade nypon i hyllan på ica. samma sak.
 
Oki.

det låter som jag ska ta en sväng om Ica imorgon när jag ska åka in och proviantera. Jobbar kvarteret intill men när jag jobbat är jag så slut att jag bara vill hem.

dessutom så innebär det att jag måste fräscha till mig och då kan jag passa på att färgbomba håret samtidigt. Omständligt och jobbigt..... Men nödvändigt.

Tänk om håret kunde ha den goda smaken att gråna tillräckligt så jag kunde gå omkring vithårig istället. Grått är snyggare än råttfärgat. Tyvärr har jag ärvt mors avskimling och hon blev inte riktigt grå någonsin. Suck.
 
Jag har fått tipset att testa med nyponpulver för lederna. Dock är det rätt dyrt dom små förpackningarna man köper till människa.

http://www.topformula.se/article/nyponpulver__back_on_track
4Här finns det ju en liten förpackning på 200 gram och en stor på 900 gram och på den stora står det (foderråvara) inom parentes.

Innehåller skiljer sig lite åt?

Det jag undrar är, kan jag köpa foderråvaran och använda till mig själv, eller kan den bara ges till häst och hund?

Jag kör med Biofarmabs nyponpulver i hink, tror att det heter Biorosa. Supergott i smoothies och räcker i en evighet.
 
Jag är lost. Vad är det som är bra med nypon? Vad hjälper det mot? Vilka mängder tar man och hur får man i sig det?
Låter ju onekligen som ett enkelt och ofarligt kosttillskott.
Vill prova, jag med :)
 
Jag är lost. Vad är det som är bra med nypon? Vad hjälper det mot? Vilka mängder tar man och hur får man i sig det?
Låter ju onekligen som ett enkelt och ofarligt kosttillskott.
Vill prova, jag med :)

Nypon innehåller, förutom höga halter c-vitamin och mycket antioxidanter, även GOPO (galactolipid) som enligt viss forskning ska vara starkt antiinflammatoriskt.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 082
Hundavel & Ras Schäferprinsessan finns inte mer. Och det är tomt. Prinsessan tog dessutom hand om en dement person i min närhet och gav hen sällskap...
2
Svar
24
· Visningar
2 384
Senast: ainasoja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 786
Katthälsa Jag funderar på om jag ska ge torrfoder och våtfoder. Har läst på lite och många säger att det bästa är att bara ge våtfoder. Men då...
Svar
7
· Visningar
1 445
Senast: Simply me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp