Nyponsoppa Till HÄsten!

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Tvistjarna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 305
T

Tvistjarna

Hejj! Har hört att Nypon är bra att ge till hästen för de innehåller mkt vitaminer och stärker hovar! Kan man ge vanlig nyponsoppa i stället till hästen? Vad är nypon mer bra för? :p

Sv: Nyponsoppa Till HÄsten!

Håller med PL, det är mest bara socker i nyponsoppa. Och möjligtvis en del stärkelse. Tror det är bättre och billigare med "traditionella" tillskott i så fall.

//Jenni

Nypon innehåller nyttiga fetter av samma typ som i raps-, lin- och fiskolja. Färska nypon också mkt C o A-vitamin. Mina hästar plockar nypon hela vintrarna. I nyponsoppa är nog nyttighetena väldigt utspädda

Provivas soppor ska vara bra för magen, och min nordsvensk jag hade innan fick alltid provivas blåbärssoppa, typ på födelsedagar och så, han gillade inte nyponsoppa (kunde väl inte färga hela boxen blå då).

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 863
Senast: tanten
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
626
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 001
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
554
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kangal!
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V