Bukefalos 28 år!

Nysande katt.

G

Gullegrisen

Nyser katter som på samma sätt som vi människor? När det kittlar i näsan eller något i den stilen? Min ena katt nyser lite då och då, och har börjat fundera på om det kan ha med hans allergi att göra? HAn är troligtvis allergisk mot någon sorts mat. Eller kan det helt enkelt vara så att han får damm i näsan ibland så han nyser? ^^
 
Sv: Nysande katt.

Jag tror att katter nyser av samma anledning som vi, att dom får damm i näsan eller att det kittlar.
Men det klart, jag har aldrig haft någon katt som haft allergi heller. Vet inte om dom nyser av det.
 
Sv: Nysande katt.

Hej!

Jag har haft katter i 23 år men har aldrig sett en katt nysa :o
Nyser din katt väldigt mycket kan det vara noskvalster - läs på om det!

Good luck :)
 
Sv: Nysande katt.

Katter får inte noskvalster, bara hundar.
Nyser katten är det oftast damm eller helt vanligt kli-i-näsan.
Nysningar är sällansällan tecken på allergi, de får oftast klåda, pälsavfall eller magproblem.
 

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 605
Senast: monster1
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
355
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 238
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
689

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp