nysteriliserad

S

strumpan

Jaha då var det klart med våran kisse .Steriliserad och vacinerad.Allt gick bra.Hon var inte med ungar.Tack för all hjälp med att jag skulle stå på mig.Ett problem återstog tyvärr,det var att veterinären tyckte hon var innanfet. :o :angel:Skitsamma det går väl att lösa på något vis. :(Vad jag tyckte var konstigt var att hon var sydd med ståltråd.Ingen tratt behövs ialla fall.Aj vad ont att slicka sig.Katter är så kloka!Hon accepterar att ligga i sadelkammaren.verkar förstå att här ska jag vara,inte springa omkring eller vara ute tills styngnen är borta.Fyfabian vilka underbara djur. :banana:
 
Var glad att Din katt blev sydd med ståltråd, risken att de biter av stygnen är då borta, isar i tänderna om de provar! Har nyss steriliserat två av mina gamla avelshonor och ville det skulle sys med ståltråd. Verkar som det inte görs så mycket numera. Nu slapp mina katter tratt ändå eftersom de inte brydde sig om att slicka och bita på stygnen. Har kastrerat tre honor sen 22/12 03 och alla mår prima. Den ena honan hade en cysta på livmodern stor som en femkrona, hon var dessutom lite av en "bitch" före op. idag är hon så go så! Hon är bara 4 år - två kullar - inalles 7 ungar,så hon är ju inte hårt tagen precis! Lycka till, hoppas allt går bra!
 
Jag glömde en sak:hoppas Du id-märkte kissen då hon ändå låg i narkos!!!
 
När vår tjej kastrerades syddes hon med ståltråd men behövde ändå ha tratt? :confused: Kanske är olika när dom kastreras o steriliseras...
 
Nix!Tänkte inte på det.Är det ett måste?En som inte vet :confused:
 
Nej det är inget måste om Du inte har en avels eller utställningskatt, det är däremot en trygghet både för Dig och katten om den skulle försvinna.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 343
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 047
Senast: Sel
·
Övr. Djur Vi har ett litet problem. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden men jag provar här. Vi har ett ank-problem. Vi skaffade...
2
Svar
26
· Visningar
5 361
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 499
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp