Bukefalos 28 år!

Nytillskott!

gul_zebra

Trådstartare
Jag var på djuraffären igår. Kärade ner mig i en råttpojk och försökte verkligen låta bli att köpa... Men idag skulle jag dit igen för att köpa hö åt kaninerna och tja, lilla skrutten var kvar och fick följa med mig hem :D Det kan bannemig inte vara lagligt att vara så söt! :love:

skalman.jpg


skalman1.jpg


skalman2.jpg


Nu fattas bara ett smeknamn - Skalman heter han men det låter ju förjävligt :p
 
Sv: Nytillskott!

Nååå men så pluttig! :love: Jag förstår att du inte kunde låta bli. Men hur många har du nu zebris?

Varför heter han då Skalman (blev först "slakman" :o) om du ändå tycker att det är för jävligt? :rofl:
 
Sv: Nytillskott!

12 totalt, 3 hanar och 9 honor. Honflocken är under avveckling dock, de börjar bli gamla hela högen snart och det blir inga nya där.
Får hem en bebis snart, väntar bara på att han ska bli leveransklar - lilla parveln är bara 2 veckor och har just öppnat ögonen :love:

Han hade namn redan vid köpet :p "Uppfödaren" ("" för att uppfödaren knappast är ett endaste dugg seriös och gärna får lägga ner "aveln" och gräva ner sig nånstans) är den som är skyldig till att ha döpt honom till något så hemskt, och jag döper aldrig om djur utan de får behålla sina gamla namn.

Hans smeknamn gav sig till känna till slut iaf - han "heter" numera Prutten :D
 
Sv: Nytillskott!

oh vad fin han är!

jag har haft en massa råtter för många år sen och de var verkligen ett underbart sällskapsdjur, tillgivna, tama och mycket underhållande :) skulle vilja ha en nu också men min övriga familj tillåter de tyvärr inte :crazy:
 
Sv: Nytillskott!

Vilken underbaring :love:

Bara för det så kräver jag bilder på mina flickor med ;) :D
 
Sv: Nytillskott!

Jag kom precis på en sak, vi har förmodligen sett varandra i Brlg´s djuraffär utan att veta om det. Brukar vara in där så fort jag har ngt ärende till Borlänge, och du verkar ju också vara där rätt ofta ;)
 
Sv: Nytillskott!

Vilken underbaring :love:

Bara för det så kräver jag bilder på mina flickor med ;) :D
Ska försöka få till några bilder på de under dagen :D De är bara så svåra att fota, de är för snabba! :p

Jag kom precis på en sak, vi har förmodligen sett varandra i Brlg´s djuraffär utan att veta om det. Brukar vara in där så fort jag har ngt ärende till Borlänge, och du verkar ju också vara där rätt ofta ;)
Åfan, läskigt :o
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 869
Senast: Nota
·
L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 009
Senast: Motacilla
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 040
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 733
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp