Nytt år, nya möjligheter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gångna året har inte varit mycket att hurra för. Men jag hoppas att jag under det kommande året ska kunna lösa de knutar som finns. Jag brukar aldrig ge nyårslöften (för det känns lite löjligt att lova saker bara vid nyår när man kan lova saker och göra ändringar året runt), men tänkte göra det nu. Min tanke är att ge mig själv en 40-dagarsutmaning som innebär att jag ska göra ett komplett yogaprogram varje dag under denna tid. Förhoppningen är att jag sedan fortsätter för att jag fått in vanan att göra det varje dag. Det känns i alla fall som ett överkomligt löfte.

Idag gick jag årets sista promenad med herr islandshäst. Han var snäll även om han vid ett tillfälle sprätte iväg och sparkade bakut. Varken hans ägare eller jag kunde se någon orsak till reaktionen. Det stod en bil parkerad vid vägen, men den stod still, var avstängd och ingen var där. Annars förekom inget ovanligt så vitt vi kunde se. Ena stunden var han bakom mig, men i nästa sekund var han inte det.

För några dagar sedan så startade jag en tråd om att han nafsade mycket, men nu har vi hunnit gå två promenader på rad utan det problemet.


Men grimskaft går ju bra att tugga på när man inte får tugga på människan bredvid.
20181231_130758_001.jpg


Efter promenaden blev jag inbjuden på fika hos ägaren. Jag kan konstatera att ju mer vi lär känna varandra, desto bättre känns det. Vi tycks vara på ungefär samma nivå och har likartade värderingar. Det känns bra.
 

Gott nytt år!
Gick promenad med min ponny idag och han flög i luften för, i mina ögon, ingenting ett par gånger. Blåste dock en del.
Sen skulle han också tugga lite på grimskaftet. Knashästar :).
 
Gott nytt år!
Gick promenad med min ponny idag och han flög i luften för, i mina ögon, ingenting ett par gånger. Blåste dock en del.
Sen skulle han också tugga lite på grimskaftet. Knashästar :).
Hos oss blåste det ingenting så det är väldigt oklart vad han reagerade på. Och när han sparkade bakut var bakhovarna obehagligt nära. Fort gick det också så jag hann inte reagera. Annars när han brallar håller han sig på sin kant och springer inte förbi. Det känns ganska snällt då, bara som pigga och busiga små skutt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
710
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så mycket som händer och så mycket som ska hända. För första gången på många år fick jag kontakt med en läkare som var villig att...
Svar
10
· Visningar
923
Senast: MayGrace
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här med diagnos eller inte diagnos, har ju diskuterats en del. I mitt förra inlägg gjorde @Tora en kommentar som fick mig att tänka...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
12 838
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har nog aldrig gett några nyårslöften. Det känns lite larvigt. Men nu när jag firat nyårsafton med en trerättersmiddag och gott...
Svar
0
· Visningar
183
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp