Nytt år nya möjligheter.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så mycket som händer och så mycket som ska hända.

För första gången på många år fick jag kontakt med en läkare som var villig att lyssna på mig och inte direkt avfärdade mig med att jag skulle vara psykiskt sjuk. För de är vad jag fått höra de sista åren av min VC läkare. Fick en ny medicin utskriven för min Hypoteroes och plötsligt så började livet faktiskt vara värt att leva igen.

Fått tillbaka orken, tränar numera 5 dagar i veckan igen, behöver inte planera mina dagar helt efter strikt schema utan kan vara spontan ibland utan att känna att jag behöver sova efteråt. Jag orkar jobba en hel dag och ändå orkar åka till stallet eller gymmet och känna att jag har energi kvar när jag kommer hem. Humöret är mera stabilt och jag mår allmänt bra igen 🙌 Hoppas de kan få fortsätta så här nu.

Förövrigt, en häst iväg lämnad på försäljning och min nya har bott här i snart ja 2 månader är de väl. Totalt förälskad i honom, så mjuk och rar, bombsäker och världens personlighet som växer fram lite mer för varje dag :heartlove: Att de just blev en travhäst var rent av en slump då han stod i proffsträning men fick en mindre blödning på en sena som tyvärr hade en läkningstid på 6-8 månader innan han kunde börja starta igen och de var inte försvarbart att ha kvar en sådan häst i proffsträning då.
Så han kom en sen kväll i December, med lera från topp till tå in genom stalldörren, tittade sig omkring och började sen äta hö. Han är mycket riden i sina dagar också så den biten är redan klar med. Just nu rehabtränar han genom att skritta för vagn i skogen vilket han uppskattar, inte lätt att vara i fulltävlingskondtion för att sen bara gå till vila men som sagt skritta lite i skogen är vad han får göra just nu. Snart dags för nytt ultraljud för att kolla läkningen.

Annars börjar jag plugga på Måndag igen, har bestämt mig för att byta lite inriktning eller ja de är fortfarande inom läraryrket men en längre årskurs. Ska bli spännande helt klart för de är verkligen de här jag vill jobba med, trivs så himla bra när jag jobbar på skolorna runt om i kommunen.


 

Bifogade filer

  • DSC_0005.JPG
    DSC_0005.JPG
    34,6 KB · Visningar: 60

Va roligt att läsa! Hopps Stene hittar ett bra hem :) har följt er lite o hoppats men skönt att ha kommit fram till att det blir bättre såhär.

Hur gammal är den nya? Ska du rida honom?
 
Va roligt att läsa! Hopps Stene hittar ett bra hem :) har följt er lite o hoppats men skönt att ha kommit fram till att det blir bättre såhär.

Hur gammal är den nya? Ska du rida honom?
Han är nybliven 7 åring, alldeles lagom ålder. Ja tanken är att han ska ridas med, men vill kolla benet först själv så jag ser hur läkningen ser ut 🙌 :D Han är kollad innan han kom i December men börjar väl bli dags igen.
Ja Stene kommer få de bra, där han är just nu trivs han bra och nu får han den stimulans som han behöver.
 
Han är nybliven 7 åring, alldeles lagom ålder. Ja tanken är att han ska ridas med, men vill kolla benet först själv så jag ser hur läkningen ser ut 🙌 :D Han är kollad innan han kom i December men börjar väl bli dags igen.
Ja Stene kommer få de bra, där han är just nu trivs han bra och nu får han den stimulans som han behöver.

Va roligt! Ja perfekt ålder 🙂 han är ganska hög? Han ser ut att vara av den grövre modellen?
 
Va roligt! Ja perfekt ålder 🙂 han är ganska hög? Han ser ut att vara av den grövre modellen?
Han är väl runt ca 160 som de flesta varmblod, ben av grovmodell och kort kropp. Därför han antagligen haft så lätt för sig när de ridit honom, mitt andra varmblod är ju dubbelt så lång i kroppen och hon hade svårare för att lära sig galopp en OTL. Han är en alldeles lagom kille i sina bästa år :love:
 
Har faktiskt fotat honom väldigt lite, men egentligen inget fotoväder just nu så systemkameran har fått legat ned packad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är inte medveten om hur jag, vecka för vecka, blir mer och mer dyster och inåtvänd. Inte förrän en kollega påpekar det och jag inser...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
Svar
13
· Visningar
896
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
767
  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 233
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp