Status
Stängd för vidare inlägg.
Om två dagar är året slut. Jag har ingen aning om hur jag ska fira nyåret. Inte alls kanske. Jag kommer ju att sitta ensam hemma som vanligt.

Det här året blev ju aldrig NP-utredningen av. Det senaste beskedet jag fått är att det ska bli av i februari. Sen får man se vad det ger. När jag gör onlinetester så får jag inga höga poäng på varken add eller autism. Men ändå är det dessa som ska utredas.

Kommande år tänkte jag i alla fall odla lite grejer. Det svåra är bara att avgöra hur mycket jag orkar och hinner med. Jag har redan tjuvstartat och sådde tomaten 'Vilma' 21 december. Igår grodde det första fröet av totalt 4 frön. Dessa ska jag odla i kruka tänkte jag. I trädgården har jag flera projektområden och jag har svårt att rikta in mig på det jag orkar och hinner. Entrérabatterna borde jag ju ta tag i. Sen har jag södra sidan av huset som jag också borde ta tag i. De två områdena är ena jävla surdegar som har varit uppe på priolistan i 4 år nu, men som fortfarande inte är gjorda. Jag har börjat, men det har gått segt. Det som verkar betydligt roligare är dock mitt grönsaksland som inte är odlat på två år. Men hinner jag odla det under nästa år? Sen har jag ett område där jag haft parkslide, men som jag lyckats ta död på. Det kom inte upp ett endaste skott från den under det här året. Området ser dock ut som ett slagfält som jag skulle vilja få ordning på. Kanske måste jag prioritera bort det även i år.
 
Senast ändrad:

Jag och ett par andra utlandssvenskar brukar sitta online och se på Grevinnan och Betjänten tillsammans. Du är välkommen att vara med och titta med mig! :D
Det vill säga, vi klickar igång programmet på youtube ungefär samtidigt som det brukar sändas i svensk tv och skickar några meddelanden till varandra. Det låter fånigt men är roligt ändå!
Ingen av oss firar eller så egentligen, vi har djur och jobb liksom.
 
Jag kommer fira under köksbordet med tokdrogad hund. 😔
De enda gästerna vi kan ha på nyår (Kan inte ha ngn med barn då eftersom hunden gör kraftiga utfall mot smällarna och behöver lugn) jobbar till 12-slaget så vi blir själva. Vet inte hur vi ska få det att kännas festligt.
En nyårstråd på buke hade varit trevligt
 
Jag kommer fira under köksbordet med tokdrogad hund. 😔
De enda gästerna vi kan ha på nyår (Kan inte ha ngn med barn då eftersom hunden gör kraftiga utfall mot smällarna och behöver lugn) jobbar till 12-slaget så vi blir själva. Vet inte hur vi ska få det att kännas festligt.
En nyårstråd på buke hade varit trevligt
Köp lite sådant där drinkglitter och häll i eventuellt bubbel, laga något ni tycker är gott och klappa på hunden. :heart Det är festligt nog tycker jag.
 
Jag och ett par andra utlandssvenskar brukar sitta online och se på Grevinnan och Betjänten tillsammans. Du är välkommen att vara med och titta med mig! :D
Det vill säga, vi klickar igång programmet på youtube ungefär samtidigt som det brukar sändas i svensk tv och skickar några meddelanden till varandra. Det låter fånigt men är roligt ändå!
Ingen av oss firar eller så egentligen, vi har djur och jobb liksom.
Utlandssvensk som jobbar men går av ca 22.00. Jag är gärna med och tittar!!
 
Jag ”firar” med min panikslagna häst, så jag kommer också vara ensam Magiana. :) Kommer knappt ihåg när jag firade nyår senast. Tror det var 2014 när hästen var inackorderad hos en person som höll koll på henne.
 
Samma här, i 20 år har jag varje nyårsafton stått hos hästarna, förr sköt de vid 20 snåret också o det är så kraftigt att rutorna skvallrar.
Jobbar 6 Tim på fm ensamjobb sover en timme sen inför natten måste iaf vara ute till 12.30 eller lite till.:crazy:
 
Ska äta middag hos vänner, hade lika gärna firat hemma i soffan men sambon vill åka till vännerna så det får bli så
Men kommer kräva att han tar och matar hunden med köttbullar under tolv-slaget :cool:
 
Jag har ingen aning , inte bjuden nånstans och inte bjudit in själv heller. Blir väl Tvn eller nån Netflix. Och så nyårstråden här :D
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag avslutade 2019 med att ha ångest. Trots att jag tog full dos theralen blev jag inte riktigt lugn. Till slut lyckades jag ändå somna.
 
Jag är så sjukt imponerad att du fick bort parksliden. :up:
Den ”ska”ju inte gå att utrotas. Fattar inte hur du fick bort den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 033
Senast: Wille
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 148
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
726
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag studsade up klk 7, för att hinna prata med katten och ta en kopp kaffe. A kom 7.40 och bäddade säng och tog på strumpor. Jag frågade...
Svar
0
· Visningar
585
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp