G

glee

Vad har ni för planer för era hundar det här året? Några mål som ska uppnås?

Jag och Selma ska gå tävlingslydnadskurs. Ska bli så himla kul, jag ser fram emot det jättemycket. :)

Och så ska vi väl komma igång och åka ut till brukshundsklubben ibland och träna lite där. (Så att inte störningarna på kursen alltid består av samma miljö och hundar.. Kan ju inte vara så mycket till störning.)

Sen så vill jag låta Selma testa lite agility, men om det går bra med lydnaden kanske vi väntar med agilityn. Och de har inte jag något emot, jag tycker agility verkar så tråkigt.. :D Men eftersom Selma gillar att hoppa och springa fort så måste jag ju testa och se vad hon tycker.

En tredje sak som jag vill göra det är att testa sök. Ska försöka hitta någon "snabbkurs" och sen hålla på lite själv för skojs skull.

Ett litet mål har vi också, det är att Selma ska bli bättre på att gå förbi människor. Hon vill ju pussa på alla. :p
 
Sv: Nytt år!

Målet för iår.. ja d blir att försöka få bort lite av mammigheten hos Mulle och få en hyffsad lydnad på Tuffsan. Sen i vinter blir det att prova på drag med Tuffsan och förhoppningsvis få ett godkänt dragprov :D

Ska försöka köra lite agility med Mulle oxå, om han får fria höfter nu när han ska röntgas :)
 
Sv: Nytt år!

Ja just ja, nu när du skrev drag kom jag på att jag ska testa weightpulling med Selma också. :)

Är Tuffsan samojeden?
 
Sv: Nytt år!

Jag och Atlaz bara väntar på att vårens kurser ska starta, det första vi ska göra är att gå en unghundskurs...

Sedan ska vi förhoppningsvis gå en helgkurs för Stefan F ( Stefans hundtjänst i sthlm )

Sedan blir det lite vila inför sommaren och smälta allt.
( träna själva )

Under sommaren fyller Atlaz 1 år så då börjar vi simmträningen för att stärka hans muskulatur runt höfterna och övriga kroppen .

Efter sommaren ska vi röntga ( Matte kommer vara hyper nervös )

Och går allt som jag hoppas ska vi efter det börja tävla Lydnad om Atlaz tycker det är skoj.

Vi ska även gå en spårkurs.

För hoppningsvis hinner vi med några utställningar också.

Högbo

Ev lilla Sthlm

Och några mindre inofficiella.
 
Sv: Nytt år!

Ska fortsätta med träning och tävling som vanligt med mina egna i lydnad, spår, BHP och BSL.

Idag har jag fått iordning på viktselen, så i veckan ska vi börja träna lite mer muskler på voffsingarna. :devil: Sedan ska vi nog se om vi kan få bättre ordning på skyddet. Är även grymt sugen på att komma igång lite mer seriös med rapporten. Har bara kört lite amatörmässigt i skogen med sambon och inte tänkt så mkt på tävling. Men blir mer och mer sugen.

Köpa 2-3 nya hundar, så jag inte sliter ut de jag har. ;) :angel:

:angel:
Har en "ny" talang som jag ska träna upp och meritera åt ägaren. Får se hur det går. :smirk:
 
Sv: Nytt år!

Väntar fortfarande på att valpen, lagotto romagnolo, ska komma hem (ca 3 veckor kvar nu och jag dör av väntan :p ).
Planen är att vi ska gå en spårkurs eller liknande senare i år! Kanske en svampkurs i höst (inte för att jag äter svamp :angel: men man kan ju alltid skänka lite till föräldrarna).
 
Sv: Nytt år!

Jag hoppas på att skruttan ska bli bättre på inkallningen men hon är på god väg, det är numera väldigt sällan hon ignorerar. Jag hoppas på att kunna vänja av henne med att hoppa upp på folk då hon sak hälsa. Men hon blir så exalterad då det kommer folk och hälsar på. Ute går det bättre då hoppar hon nästan aldrig. Till sommaren hoppas jag på att få möjlighet att träna lite sök för det är en av dom roligaste saker hon vet. Och jag hoppas även på att hon ska intressera sig mindre för alla hundar man möter på promenaden. Hon tror att alla hundar är hennes kompisar.
 
Sv: Nytt år!

Vad är BSL?

hemlig: Visst är det de som brukar användas för att leta upp tryffel? Du kanske kan bli rik. :D
 
Sv: Nytt år!

Det stämmer att de används till det i Italien, där de kommer ifrån.
Har hört att det finns tryffel värd 8000 kr / kg (:d ) på Gotland...har dock inga planer för tillfället på att flytta dit :crazy: .
 
Sv: Nytt år!

Tryffel tillhör markägaren och man får alltså inte ta upp det!!

Det finns dock i andra delar av landet en falsk tryffel som är oätlig som man kan leta efter med sina hundar :)
 
Sv: Nytt år!

Jag och vovven är anmäld till kurs. En kurs som förhoppningsvis ska leda till att vi kan passera störande saker, i form av andra hundar, utan att han gläfser, skäller eller hänger som en slips i kopplet. Förutom det så hoppas jag att JAG kommer att lära mig massor!!! Har märkt att nervositeten har ökat enormt sedan jag skickade intresseanmälan. Det hade varit mycket enklare om det varit en hoppkurs eller annan kurs som innefattat hästar!! :D

/Timsetim
 
Sv: Nytt år!

Jag har anmält mig och Tjorven till grundkurs. Hon är 5,5år och vi behöver en genomkörare. Det har blivit alltför slappt med henne sen den stora kom.
Det hade varit kul med agility om jag hinner med.
Inga utställningar eftersom hon inte gillar det.

Jag och Nova skall slutföra tävlingslydnaskursen.
Debutera Lyd 1 oavsett om vi vill eller inte men är det roligt så skall vi fortsätta.
Helgkurs för Stefans Hundtjänst.
Fortsätta med spår och sök för nöjes skull.
Ett antal utställningar, vet inte vilka ännu.
Röntga. Om HD, AD och hjärta är ok - planera avel tillsamans med uppfödaren.
Vara aktiv och drivande i GD träffarna som är här regelbundet.

Förhoppningsvis kommer jag att anordna och medverka i anatomikurs för Gerad O´Shea.

Tja, det var väl det. :eek:
 
Sv: Nytt år!

hade ju tänkt att börja träna hunden i drag nu när det skulle vara vinter...men men ska väl börja agility till sommaren sedan träna mer barmark.
 
Sv: Nytt år!

I februari är jakten slut och jag ska köra stenhårt med lydnad... Det behövs efter jaktsäsongen då husse släpper honom lite för långt... Dessutom ska jag ta med svägerskan dotter som ska börjar tävla agility med honom i sommar, jag tänkte köra lite lydnad med dem först innan jag släpper lös dem på planen... ;) Det är ungdoms SM i krokarna här och tanken är att han och emma som tjejen heter ska tävla där, hon har tidigare tävlat med deras egen hund som är kullsyster till våran, men eftersom de är två systrar som vill tävla så har det blivit lite konkurans... Och eftersom jag dels är för gamal för ungdoms SM och dels kommer att vara höggravid i sommar så passar det perfekt! De kan ta med båda hundarna när de tävlar och slipper bråka om vem som ska få tävla...
Så jag kommer nog inte se så mycket av våran hund i sommar... Och lika glad kommer han att vara... ;) Det är skönt att jag slipper ha dåligt samvete för att jag inte orkar lika mycket när jag är gravid. Än så länge har jag orken kvar men det är inte så länge till... *suck* ;)
 
Sv: Nytt år!

Ja du.. vilken bra fråga. När jag hade häst var jag noga med detta.. nu har jag inte ens tänkt på det, jag tar en dag i taget på nåt sätt...

Men några utställningar hoppas jag vi hinner med (om vi inte blir avskräckta på vår första nu i januari), men också fortsätta träna lydnad. Han blir ju ett år i augusti så röntgen. Vi vill också testa på spårning, vi får väl se när han är mogen för det.. Som du märker är det lite luddigt, men det får bli lite som det blir. Jag vill inte stressa fram någonting.
 
Sv: Nytt år!

med M ska jag ta ett LP1 och börja tävla lite i agility. förhoppningsvis hinner vi med en debut i LKL2 innan året är slut.

men L ska jag starta LKL2 i slutet av våren/början på sommaren. vi ska börja med rutan snart också och förhoppningsvis närma oss uppflyttning innan tävlingssäsongens slut.

jag ska i mån av tid även träna lite mer viltspår som omväxling (med båda).
 
Sv: Nytt år!

Det enda som finns inplanerat är att göra Doris redo för en "lillebror". :angel: ;)

Om vi hittar någon bra, en grundkurs.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 493
Senast: Krumben
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 836
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 739
Senast: Myrten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 971
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp