Nytt dressyrträns

Estivuz

Trådstartare
Pålle har återigen lyckats med konsten att ha sönder sidostycket på tränset. :cry:
Nu behöver jag tips på snygga träns i bra kvalitén, jag var inte särkskilt nöjd med kvalitén i det förra.
Som hoppträns har jag ett Hubertus, så jag vill ha något med liknande kvalité och ungefär samma prisklass. Tänker inte gå och köpa ett Döbertträns till min häst eftersom man aldrig vet hur länge det överlever! :o

Krav:
Svart, silverspännen, storlek Full. Det får gärna ha nosgrimmeremmen ovanför nackstycket (om ni fattar vad jag menar :p).
Jag föredrar remontgrimma, men bara om det är bra passform på den. Remonten jag har nu är typ för smal över nosen och det gör att när man spänner den spänns den nästan över bettet. Dessutom är den med mässingspännen = matchningspoäng N0ll.
Annars funkar aachengrimma bra också, men helst vill jag ha en med remont.


Några tips?
 
Sv: Nytt dressyrträns

Har för mig att Hansbo har ett snyggt remonträns, svart med vita sömmar.
 
Sv: Nytt dressyrträns

åh jag äslar mitt rundsydda från schockemöhle! Hittar ingen bild nu(typiskt). Men underbar kvalitet, vadderat nackstycke med nosgrimmeremmen som du vill, väldigt stilrent och silverspännen!
 
Sv: Nytt dressyrträns

åh jag äslar mitt rundsydda från schockemöhle! Hittar ingen bild nu(typiskt). Men underbar kvalitet, vadderat nackstycke med nosgrimmeremmen som du vill, väldigt stilrent och silverspännen!

Låter fint, har du bild? Är de inte väääldigt dyra?
 
Sv: Nytt dressyrträns

Har inte bild just nu tyvärr:/ Jo det kostar en del, men kvaliteten är suuuper. Minns inte exakt vad det kostar då jag fick rabatt men ca1700 tror jag.
 
Sv: Nytt dressyrträns

jag tycker tränset med bred nosgrimma som finns på hööks ser fint ut till en liten peng.
 
Sv: Nytt dressyrträns

Ja det tycker jag också är fint, ända tills halva stallet införskaffade det:D Tycker det blir lite tråkigt då..
 
Sv: Nytt dressyrträns

Sabre, outstanding läderkvalitet, dock lite dyrare än Hubertus

Passier, också lite dyrare med har för mig att jag sett ett jättefint träns med remontgrimma därifrån:d
 
Sv: Nytt dressyrträns

Det blev ett Schockemöhleträns med remontgrimma, jättefint och helt ok prislapp, 1300 eller nåt sånt!
:)
 
Sv: Nytt dressyrträns


29285985.jpg


Schockemöhleträns..... Bäst av allt, man kan beställa reservdelar!

Obs sidostycken brukar man kunna köpa lösa så kan man fixa upp sina gamla träns och ha som vardagsträns.
 
Sv: Nytt dressyrträns

Du har ju tyglarna åt fel håll, spännena inåt ska det vara ;)

Oj jäklarns, det har du rätt i. Hmm, jag måste då satt tyglarna snurrade, för på andra sidan är spännet inåt. :p Slängde bara på det för att fota ;)
 
Sv: Nytt dressyrträns

Såg att du redan köpt ett nytt träns men för andra kan jag tipsa om Hubertus Classic, finns reservdelar att köpa till. Har för närvarande 5 st sådana träns och det äldsta är 10 år och fortfarande lika glansigt och fint i lädret.

Ena dottern suktar efter deras träns med smalt vitt foder på nosgrimma o pannband medan jag vill ha det rödbruna med strass i pannbandet, om man ändå var rik:p
 
Sv: Nytt dressyrträns

Ja Hubertus är toppenträns!!! Snygga och bra kvalité. Jag tittade på det i affären, men sen insåg jag att det var lite trist med två Hubertusträns. Har ett i hoppningen. fast med pullargrimma. Nog mitt bästa köp i tränsväg!
 

Liknande trådar

Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 538
Senast: Hedwig02
·
I
Utrustning Har ett brunt dressyrträns m aachengrimma som jag älskar (hubertus classic 08): Problemet är att pållen vill ha remontgrimma...
Svar
11
· Visningar
1 165
Senast: FadeAway
·
Utrustning Ska köpa nytt träns på Eurohorse och kommer givetvis kolla utbudet där men vill ändå ha lite tips och förslag på vilket jag ska satsa...
Svar
14
· Visningar
1 099
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp