Nytt jobb hjälp mig spåna på yrken.

Islandshästryttare

Trådstartare
Kommer att ha en samhällsvetenskaplig kandidatexamen i januari då kommer jag att börja söka nytt jobb. Har jobbat på olika myndigheter i totalt 9 år med handläggning av ärenden. Har en yrkeshögskoleexamen sen tidigare huvudämne juridik. Ytterligareutbildning troligtvis inte aktuellt. Trivs med att handlägga och utreda relativt komplexa ärenden. Kan tänka mig annat statligt jobb eller privata sektorn. Har erfarenhet av den privata sektorn sen innan min YH- utbildning mest administration men är inte sugen på att gå tillbaka till ren administration,.

Själv är jag lite inne på handläggare på annan myndighet men tänker också att det måste ju finnas yrken jag inte har tänkt på själv som passar in på detta. Så fram med era bästa förslag!
 
Varför har du läst din utbildning? Dvs vad är du intresserad av?

Att jobba som ”handläggare på myndighet”är ju inte direkt ett yrke utan mer en arbetsbeskrivning. Lite som att arbeta som konsult kan innebära precis vad som helst. Den kommunala socialtjänstens socionomer, länsstyrelsen experter på miljöskydd och Trafikverkets samhällsplanerare jobbar alla som ”handläggare på myndighet”, men med väldigt olika saker :)
 
Varför har du läst din utbildning? Dvs vad är du intresserad av?

Att jobba som ”handläggare på myndighet”är ju inte direkt ett yrke utan mer en arbetsbeskrivning. Lite som att arbeta som konsult kan innebära precis vad som helst. Den kommunala socialtjänstens socionomer, länsstyrelsen experter på miljöskydd och Trafikverkets samhällsplanerare jobbar alla som ”handläggare på myndighet”, men med väldigt olika saker :)


Min utbildning är en utbildning jag påbörjade 1999 och aldrig gick klart och som nu var kortaste vägen till en kandidat. Jag blir oftast bortsorterad i de flesta rekryteringar redan från början när jag inte har haft en kandidatexamen. Har fått svar att jag inte uppfyller de grundläggande kraven för tjänsten. Mitt intresse ligger i juridiken men inte haft möjlighet att läsa till jurist.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Under en ganska lång tid har jag funderat på att byta yrke, då jag känner mig relativt "klar" på mitt nuvarande jobb. Det finns ingen...
Svar
8
· Visningar
1 456
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp