Nytt jobb!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måndag skickade jag in cv och personligt brev.
Tisdag ringde dom.
Onsdag var jag på intervju.
På måndag ska jag skriva kontrakt :)

Ska äntligen släppa "mitt" företag som inte skött saker och ting snyggt på sistone och gå över till deras konkurrent.

Idag var min sista dag som inhyrd efter 5 år på ett ställe.
Trodde det skulle gå bra, men jag började storlipa.. känner mig så himla mesig som gråter.

Men de har verkligen varit helt fantastiska och uppskattat mig som ingen annan gjort under den här tiden :love:
Fick så himla fina presenter och kramar av (nästan) alla också :heart
 

Bifogade filer

  • 20180620_163159.jpg
    20180620_163159.jpg
    264,3 KB · Visningar: 93

Måndag skickade jag in cv och personligt brev.
Tisdag ringde dom.
Onsdag var jag på intervju.
På måndag ska jag skriva kontrakt :)

Ska äntligen släppa "mitt" företag som inte skött saker och ting snyggt på sistone och gå över till deras konkurrent.

Idag var min sista dag som inhyrd efter 5 år på ett ställe.
Trodde det skulle gå bra, men jag började storlipa.. känner mig så himla mesig som gråter.

Men de har verkligen varit helt fantastiska och uppskattat mig som ingen annan gjort under den här tiden :love:
Fick så himla fina presenter och kramar av (nästan) alla också :heart

Åh vad fint och härligt! Stort grattis!
 
Åh vad fint och härligt! Stort grattis!

Tack! :heart
Ska bli så skönt att gå in på kontoret på tisdag och säga "Hej, jag vill säga upp mig"

Måste dock kolla upp detta med semester (sökt 29, 30, 31 hos nuvarande) hade fortfarande gärna haft 3 veckor istället för 1.5 vecka som det blir om jag säger upp mig på tisdag... 🤔
 
Tack! :heart
Ska bli så skönt att gå in på kontoret på tisdag och säga "Hej, jag vill säga upp mig"

Måste dock kolla upp detta med semester (sökt 29, 30, 31 hos nuvarande) hade fortfarande gärna haft 3 veckor istället för 1.5 vecka som det blir om jag säger upp mig på tisdag... 🤔
Är semestern beviljad? Då kan du säga upp dig och ange sista arbetsdag som din sista semester dag. Din nuvarande arbetsgivare får inte dra in beviljad semester under uppsägningstiden.
 
Den är beviljad av nuvarande!
Då ska jag kolla med nya att det är okej bara :)
Tack!
Noll koll när jag aldrig sagt upp mig tidigare..
Menar du att du vill ha de veckorna hos din nya arbetsgivare? Det är inte säkert du får, tänk också på att du kommer få obetalt semester hos nya då du ännu inte jobbat in några betalda semesterdagar.

Smartast är att säga upp dig så att du slutar först vecka 31 hos gamla arbetsgivaren och börjar hos den nya först vecka 32.
 
Menar du att du vill ha de veckorna hos din nya arbetsgivare? Det är inte säkert du får, tänk också på att du kommer få obetalt semester hos nya då du ännu inte jobbat in några betalda semesterdagar.

Smartast är att säga upp dig så att du slutar först vecka 31 hos gamla arbetsgivaren och börjar hos den nya först vecka 32.

Nä tänkte mer hos gamla.

Ska kolla om det är möjligt med nya arbetsgivaren tänkte jag, annars tar jag obetald semester hos dom (det var oftast inga problem :) )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 658
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp