Nytt-knappen är för liten

Monkie

Trådstartare
Jag surfar nästan enbart från mobilen. Det är superirriterande att sikta på nyknappen och istället hamna på reklamsidan intill. Jag SER ju att jag klickar på nytt.. Idag har jag hamnat på reklamsidan kanske 25 gånger.


Önskemål om en större nyknapp alltså 😊
 
Jag vet inte om jag förstår helt.
Är det Nytt-knappen som ligger till vänster om din avatar uppe i menyn?
Jag vet inte om det finns någon annan, men den i menyn är ju inte i närheten av någon annons.
Även om man skrollar ner så att man har en annons nedanför ligger ju undermenyn emellan?
 
Jag vet inte om jag förstår helt.
Är det Nytt-knappen som ligger till vänster om din avatar uppe i menyn?
Jag vet inte om det finns någon annan, men den i menyn är ju inte i närheten av någon annons.
Även om man skrollar ner så att man har en annons nedanför ligger ju undermenyn emellan?
Yes! Ja, undermenyn är emellan, men det är som att annonsen ligger liksom dold bakom i det gröna mellan nytt och undermenyn. Annonsen syns inte alltså inte, men det är där jag hamnar, ofta. Jag surfar på en Huawei P...
Ofta är det när sidan är scrollad och jag är inte i ett inlägg och sedan klickar på Nytt.
 
Jag har samma problem, måste ha vanlig inläggstext under nyttknappen för att det ska funka. Ligger nyttlänken "ovanpå" en annons så kommer jag till annonsören.

Har en Google pixel xl så det handlar inte om att jag "slinter" pga för liten skärm.
 
Jag har samma problem, måste ha vanlig inläggstext under nyttknappen för att det ska funka. Ligger nyttlänken "ovanpå" en annons så kommer jag till annonsören.

Har en Google pixel xl så det handlar inte om att jag "slinter" pga för liten skärm.
Bättre förklarat! 😊
Jag slinter inte heller i dessa fall.
 
Jag hamnar också i annonsen fast jag trycker rätt på "Nytt" och ibland även om jag zoomat in på knappen så den täcker hela skärmen.. Har Huawei p20 lite och Huawei p30 PRO, samma på båda. Går över om jag stänger ner och laddar om sidan.
 
Ok då tror jag att jag förstår lite bättre.

Det verkar dock konstigt, jag har provat att ha en banner under nytt-länken några gånger nu på min android-mobil men aldrig kommit till banner-länken.

Undrar om det kan ha att göra med att det bara blir så för vissa banners eller om det möjligen kan vara kopplat till mjukvara eller mobil?

Såg nu sista kommentaren att det går över om man laddar om sidan. Kanske hela problemet uppstår om man klickar på nytt-länken innan hela sidan har hunnit ladda färdigt eller så kanske den byter till en annan banner?
 
Ok då tror jag att jag förstår lite bättre.

Det verkar dock konstigt, jag har provat att ha en banner under nytt-länken några gånger nu på min android-mobil men aldrig kommit till banner-länken.

Undrar om det kan ha att göra med att det bara blir så för vissa banners eller om det möjligen kan vara kopplat till mjukvara eller mobil?

Såg nu sista kommentaren att det går över om man laddar om sidan. Kanske hela problemet uppstår om man klickar på nytt-länken innan hela sidan har hunnit ladda färdigt eller så kanske den byter till en annan banner?
Jag har inte haft problemet på några veckor nu och har svårt att få fram det nu när jag försöker, men känner som sagt igen det från innan. Jag TROR sidan laddat färdigt eftersom det kan komma när jag läst några inlägg i en tråd för att sedan trycka på "nytt"
 
Såhär ser min sida ut, helt omöjligt att trycka på något annat 😅
Screenshot_20191120-151537.png
 
Här är två skärmdumpar där jag kommer till reklamen när jag klickar nytt, hamnar även på reklamen när jag ska trycka visa alla notiser i mitt nästa inlägg. Jag har hamnat på reklamen 15 gånger nu, även fast jag scrollar upp sidan lite.

Det handlar alltså inte alls om att jag missar vart jag ska trycka.
Screenshot_20191124_082709_com.android.chrome.jpg
 
@Monkie som jag väl skrev tidigare, problemet verkar uppstå när en annonsbanner ligger bakom en länk. Vilket verkar stämma med dina skärmdumpar.

Jag har inte råkat ut för det när jag testat på min mobil. Vilket tyder på att något är annorlunda på din mobil.

Möjligen inträffar det enbart för vissa banners eller så är det något annat på din mobil som skiljer. En tanke jag hade var att sidan inte hade laddat helt färdigt, men det motsades av @Cherarriduracell

@Piglet82 pekar på att en omladdning av sidan gör att problemet försvinner, det kan peka på att det är speciella banner som ställer till det och att när man laddar om sidan får man en annan banner som inte har detta problem?

Alternativt kan det vara en mjukvara på din mobil som är annorlunda eller kanske ett skadligt program även om det känns mindre troligt.
 
@Gunnar detta har börjat hända mig idag också! Kommer in på all reklam som ligger bakom det jag försöker trycka på. Har aldrig hänt förr, nu händer det hela tiden. Chrome på android.
 
@Gunnar detta har börjat hända mig idag också! Kommer in på all reklam som ligger bakom det jag försöker trycka på. Har aldrig hänt förr, nu händer det hela tiden. Chrome på android.
Samma för mig sedan några veckor. Om annonsen ligger bakom listen med "Allmänt, Hem&Hobby ..." så kommer jag in på annonsen istället för forumet vars namn jag klickar på. Måste scrolla upp eller ned för att ingen annons ska ligga bakom innan jag klickar. Också Chrome för Android.
 
Samma för mig sedan några veckor. Om annonsen ligger bakom listen med "Allmänt, Hem&Hobby ..." så kommer jag in på annonsen istället för forumet vars namn jag klickar på. Måste scrolla upp eller ned för att ingen annons ska ligga bakom innan jag klickar. Också Chrome för Android.
Det gick över för mig, jag höll på att bli galen i typ en dag. Förstår att det är frustrerade!
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 637
Utrustning Då var det dags att se över sadelsituationen igen, då vi fått problem med svullnad och ömhet vid mankbasen. I väntan på att sadlarna...
Svar
6
· Visningar
943
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 207
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp