Nytt körkort

BernT

Trådstartare
Jag behöver beställa ett nytt körkort, hur lång tid tar det att få det? Tänkte gå och fota mig på måndag förmiddag och posta brevet till transportstyrelsen (har den där talongen som man får av de) så att det går iväg samma dag. Kan jag räkna med att ha fått nya körkortet innan januari är slut? 😬
 
Inga problem. Du bör få det inom en vecka.

Men åh vad skönt. Mitt gamla är egentligen inte giltigt för har ändrat stavning i efternamnet, för typ ett år sen 🙈 så behöver ett nytt lite brådis av olika anledningar. Ska öva på min foto-min under helgen ;)
 
Foto-minen får jag nog öva med,fick papperna i lådan häromdagen,hade ingen aning om att det gick ut nu snart.
 
  • Gilla
Reactions: Elo
Jag behöver beställa ett nytt körkort, hur lång tid tar det att få det? Tänkte gå och fota mig på måndag förmiddag och posta brevet till transportstyrelsen (har den där talongen som man får av de) så att det går iväg samma dag. Kan jag räkna med att ha fått nya körkortet innan januari är slut? 😬

Jag fotade hos Transportstyrelsen, tog ett par dagar innan avin kom :)
 
Jag tog ny behörighet en torsdag, då hade man redan gjort foto och underskrift.
Tror körkortet kom på tisdagen. Förvånande snabbt tyckte jag :D
 
Foto-minen får jag nog öva med,fick papperna i lådan häromdagen,hade ingen aning om att det gick ut nu snart.

Haha jag ser ut som fan på mitt gamla körkort 😂 mitt första körkort var jag skitsnygg på men det tappade jag bort.
 
Ska man betala direkt eller gör man det efter att ha fått kortet? Tänkte isåfall att jag får betala det idag, så inte det gör att det tar lång tid.
 
Snabbast får det nog om du fotar hos transportstyrelsen. I min stad har de en fotoautomat på plats (där man kan ta om bilden tills man är nöjd😆). Då slipper du de extra dagarna som posten tar.
 
Snabbast får det nog om du fotar hos transportstyrelsen. I min stad har de en fotoautomat på plats (där man kan ta om bilden tills man är nöjd😆). Då slipper du de extra dagarna som posten tar.

Smart, ska göra det istället, ligger såpass nära oss så jag kan promenera dit. Har de någon begränsning i hur många gånger man får ta om? 😆😇
 
Det kan också bli pinsamt om det står folk på kö😆
Så sant men jag kände mig som en blind idiot. Funkade inte att få till en bild med glasögonen på så jag fick krypa nära och läsa och så tryckte jag, backade och inget hände så gick fram för att titta om det inte tagit och fick med typ hårfästet, sen ställde maskinen om höjden (fråga inte varför) så bilden blev halv, jag famlar runt osv osv. Jag ser spritt språngande galen ut på den bild som tillslut blev godkänd.
(Tyckte jäkligt synd om damen i rullstol som fick bilder med bara ögon och hår eftersom maskinen envisades med att inte sänka sig till hennes nivå)
 
Tyvärr inte. Jag tog kort i höstas och tyvärr så fick man inte ta om mer än tre gånger :cautious:. Jag fick inte ens välja VILKEN av de tre bilderna jag ville ha, utan den tog bara den sista automatiskt :laugh:.

Hälsningar
Hon som är nöjd över att byta efternamn under 2020 så jag får ta om bilden :D
Jasså? De kanske har ändrat, eller så minns jag galet 😆
 
Tyvärr inte. Jag tog kort i höstas och tyvärr så fick man inte ta om mer än tre gånger :cautious:. Jag fick inte ens välja VILKEN av de tre bilderna jag ville ha, utan den tog bara den sista automatiskt :laugh:.

Hälsningar
Hon som är nöjd över att byta efternamn under 2020 så jag får ta om bilden :D
Inser att jag inte kommer kunna ta hos dem igen. Vet inte hur många försök jag behövde innan det blev en bild som accepterades.
 
Det kan också bli pinsamt om det står folk på kö😆
Haha ”hallå där inne, vad håller du på med?” 😬 såg att de öppnar 7.45 så ska försöka vara där så fort det öppnar. Vilket iofs innebär att jag får ha med dottern eftersom hon ska till föris på morgonen haha ingen bra idé.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har en surdeg (råg) i kylen som matas varje vecka för ett bröd jag regelbundet bakar. Nu behöver jag 350 g surdeg för ett annat bröd...
Svar
11
· Visningar
537
Senast: manda
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 554
Senast: ameo
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
808
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp